خراسان جنوبي/

نخستین بخشدار درح معرفی شد

بخشداری درح از توابع سربیشه با حضور معاون استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس و تنی چند از مدیران استانی و شهرستانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت و نخستین بخشدار آن معرفی شد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی در مراسم افتتاح این بخشداری اظهار داشت: امروز در تقسیمات کشوری و در نقشه ایران اسلامی درح به عنوان واحد سیاسی بخش نام‌گذاری شده که این به خاطر استحقاق مردم خوب، متدین و مرزبانان غیور این منطقه است.
محمدابراهیم افشاری تصریح کرد: برای ارتقای این بخش کمبودهایی وجود داشت اما به دلیل حساسیت منطقه و مرزی بودن آن این ارتقا انجام و آرزوی دیرینه مردم محقق شد.
وی ادامه داد: با استقرار نمایندگی سازمان‌ها و ادارات و تبدیل شدن روستا به شهر و با توجه ویژه دولت خدمتگزار به توسعه مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، چهره این منطقه هرچه سریع‌تر عوض خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی به مزیت‌های این منطقه به ویژه مرز رسمی ماهیرود و گمرک استان در این بخش اشاره کرد و افزود: امروز مرزها نه تنها تهدید نیستند بلکه فرصتی برای توسعه محسوب می‌شوند و ما در توسعه استان و حل مشکلات اشتغال نگاهمان به مرز نگاه ویژه‌ای است.
افشاری با بیان اینکه مرزها در توسعه اقتصاد، صادرات و واردات نقش ویژه‌ای دارند به سفر چهارم هیئت دولت به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر مجوز واردات دام زنده از بازارچه مرزی ماهیرود و دوکوهانه و برخی واردات و صادرات اخذ شده است.
وی به سفر رئیس کل گمرک به استان اشاره کرد و افزود: در این سفر تفاهمنامه بسیار خوبی بین گمرک کشور و استانداری خراسان جنوبی به امضا رسید که تأثیر مستقیمی بر ارتقای سطح درآمد و معیشت مردم این بخش خواهد گذاشت.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ما هنوز از تمامی ظرفیت‌های این منطقه استفاده نکرده‌ایم به 171 میلیون دلار صادرات کالاهای ایرانی از بازارچه مرزی ماهیرود اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد با توجه به مصوبه اخیر در مورد واردات دام از مرزهای استان و با فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم از قبیل کشتارگاه و سردخانه‌های بزرگ، بخش زیادی از گوشت استان و کشور را تامین کرد.
افشاری مردم این بخش را مرزبانان واقعی توصیف کرد و یادآور شد: از اینکه در شرایط سخت مردم در این منطقه مانده‌اند و مرزها را حفظ می‌کنند باید تشکر کرد.
وی ابراز امیدواری کرد: با اجرای طرح‌هایی که در این منطقه اجرا می‌شود همچون کمربند سبز امنیتی، چاه‌های کشاورزی در مناطق مرزی و واردات دام زنده از افغانستان مشکل بیکاری در این بخش به طور کامل مرتفع شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان جنوبی به انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و افزود: مردم درح همانطور که در حماسه 9 دی نشان داده‌اند و امید است در انتخابات پیش رو با حضور حداکثری خود در پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر دشمن را در رسیدن به اهداف شومش مأیوس خواهند کرد.
در پایان این مراسم عبدالحسین ملکی به عنوان نخستین بخشدار درح از سوی معاون سیاسی، امنیتی استاندار خراسان جنوبی معرفی شد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.