اولين كنگره علوم انساني از كيفيت بالايي برخوردار نبود

رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت:در سال 1385 کنگره ای در مورد علوم انسانی برگزار شد و در آن سال ها در مورد علوم انسانی سخن زیادی گفته نشد و از كيفيت بالايي برخوردار نبود.

حمیدرضا آیت اللهی، رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در گفتگو با خبرنگار صنفي، آموزشي باشگاه خبرنگاران گفت: در سال 1385 کنگره ای در مورد علوم انسانی برگزار شد و در آن سال ها در مورد علوم انسانی سخن زیادی گفته نشد و بسیاری از مقالات آن کنگره چاپ شده ولی برخی مقالات ارائه شده کیفیت بالایی نداشت، بعد از آن کنگره، قرار شد کنگره دوم راه اندازی شود که البته کنگره دوم توسط شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی طراحی شد.

وی افزود: این شورا 12 گروه دارد و از تمام اساتید کشور در خصوص علوم انسانی بهره می برند چنانچه تنها متمرکز بر تهران نیست.

آیت اللهی در خصوص فعالیت این شورا تصریح کرد: البته باید توجه داشت که نگاه این شورا به کتاب ها و آثار نگاهی آکادمیک است و کار این شورا به صورت نقد در مجله شورا و برخی دیگر به صورت نقد نامه منتشر شده و برخی نقدها نیز به نویسنده و ناشر ارسال می شود.

*در کنگره ملی علوم انسانی 500 کتاب علوم انسانی نقد می شود

آیت الهی در ادامه گفت: دومین کنگره ملی علوم انسانی 14 و 15 دی ماه در دانشگاه شهید بهشتی با پنج محور علوم انسانی و میراث تمدن اسلامی، نقش علوم انسانی در تدوین الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت و علوم انسانی و نظام آموزش و پرورش در ایران برگزار می شود.

وی افزود: 160 مقاله کامل به دبیرخانه این کنگره ارسال شده و در نهایت 99 مقاله مورد پذیرش قرار گرفته است.

رئیس پژوهشگاه علون انسانی و مطالعات فرهنگی تصریح کرد: در این کنگره سند علوم انسانی که توسط دانشگاه شهید بهشتی تهیه و ارائه می شود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از راهکارهای این کنگره نقد 100 نظریه مهم جهانی در حوزه علوم انسانی است که البته از سوی دیگر 500 کتاب مهم داخلی در عرصه علوم انسانی نیز نقد می شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار