صدور 10هزار و 300مجوز در حوزه مشاغل خانگی استان اردبیل

معاون برنامه ریزی استاندار اردبیل گفت: تا كنون بیش از 10هزار و 300 فقره مجوز در حوزه ی مشاغل خرد، كسب و كارهای خانگی و كوچك در سطح استان اردبیل صادر شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومي و امور بين الملل استانداري اردبيل، مهدی مهدی زاده در جلسه كارگروه اشتغال و سرمایه گذاری با محوریت مشاغل خانگی در پارس آباد افزود: تا كنون نه هزار و 772 فقره پرونده در استان در زمینه مشاغل خانگی با 285میلیارد ریال اعتبار به بانك های عامل معرفی شده است.

وی، اظهار داشت: امسال برای دو میلیون و 500 هزار نفر در كشور شغل ایجاد می شود كه تعهد استان اردبیل از این رقم، ایجاد شغل برای 51هزار و 700 نفر است.

وی، با تاكید بر ثبت مشاغل ایجاد شده در سامانه یرصد اظهار داشت: اشتغال از مشكلات اساسی كشور و دغدغه های جدی دولت عدالت محور است.

وی، با بیان اینكه با تحقق و ایجاد یك فرصت شغلی جدید، كلی از مشكلات و معضلات جامعه برطرف می شود، ادامه داد: مصوبات و خروجی جلسه های كارگروه اشتغال باید ضمانت اجرایی داشته باشد.

وی، با اعلام اینكه، بانك ها نیز از جزء تیم دولت عدالت محور هستند، از مدیران بانك های عامل در بحث مشاغل خانگی خواست، ضمن همكاری تنگاتنگ در پرداخت تسهیلات به طرح های كسب و كار خرد و كوچك، گزارش كار خود را به صورت هفتگی و كتباً به فرمانداری ها ارائه دهند.

وی، با اشاره به اینكه، مشكلی مهم تر از اشتغال در كشور نداریم، از دستگاه های اجرایی مجری طرح و بانك ها خواست، در حداقل زمان ممكن و بدون معطلی، پرونده های متقاضیان ایجاد مشاغل خانگی را بررسی و پاسخ قانع كننده بدهند.

مهدیزاده بیان كرد: بر اساس مصوبه ی شورای عالی اشتغال كشور، بانك های عامل می توانند، یارانه ی نقدی ماهانه ی متقاضیان تسهیلات مشاغل خانگی را به عنوان ضمانت قبول و در صورت استنكاف و یا كوتاهی در بازپرداخت ، برداشت كنند.

وی همچنین از مدیران بانك های استان خواست، تلاش كنند تا در ظرف دو هفته، تعداد پرونده های معوق و منتظر تسهیلات كسب و كار كوچك را به صفر برسانند. /ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.