اصفهان/

سیستم‌های طلا‌سازی در اصفهان اتوماسیون می‌شود

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اصفهان گفت: اتوماسیون کردن سیستم‌های طلا‌سازی و زیورآلات سازی گذشته با استفاده از تکنولوژی دستگاه‌های CNC صورت می‌گیرد و با تحقق این موضوع کیفیت و کمیت زیورآلات ساخته شده افزایش می‌یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛حسین مصلی‌نژاد  با اشاره راه‌اندازی کارگاه آموزشی تراشکار فلزات قیمتی اظهار داشت: این کارگاه با دستگاه CNC طلا برای نخستین بار در سطح مراکز فنی و حرفه‌ای موجود در سراسر کشور راه‌اندازی شده است.
وی با بیان اینکه امکان آموزش این رشته در گذشته در بخش‌های دیگر وجود دارد، اضافه کرد: اما تاکنون در سطح کشور این آموزش‌ها در زیر مجموعه فنی و حرفه‌ای و به صورت رایگان وجود نداشته است اما در حال حاضر و با راه‌اندازی این کارگاه متقاضیان حضور در این رشته‌ها آموزش‌های لازم در این زمینه را به صورت رایگان دریافت می‌کنند.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اصفهان با اشاره به اینکه پیشرفت تکنولوژی از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این کارگاه محسوب می‌شود، تصریح کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در راستای ساخت زیورآلات در گذشته به صورت سنتی بوده است.
وی با بیان اینکه با استفاده از دستگاه‌های CNC ساخت زیور‌آلات با کیفیت بالا، به تعداد بسیار و به صورت هم‌شکل و همسان در مدت زمان کمتر تهیه می‌شوند، ادامه داد: اتوماسیون کردن سیستم‌های زیورآلات سازی گذشته با استفاده از تکنولوژی دستگاه‌های CNC صورت می‌گیرد.
مصلی‌نژاد تاکید کرد: با تحقق این موضوع کیفیت و کمیت جواهرات و زیورآلات ساخته شده افزایش می‌یابد و هزینه‌های کارگری نیز به میزان بسیاری کاهش می‌یابد.
وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با صنایع در این زمینه بیان داشت: بر اساس این تفاهم‌نامه بخشی از فعالیت‌های موجود در این زمینه به عهده صنایع و بخشی از آن نیز به عهده فنی و حرفه‌ای است.
رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اصفهان افزود: با توجه به انعقاد این تفاهم‌نامه هزینه چندانی در راستای خرید دستگاه‌های CNC طلا و راه‌اندازی این کارگاه به عهده مرکز قرار نگرفته است.
وی به زمان راه‌اندازی این کارگاه آموزشی اشاره کرد و گفت: این کارگاه از ابتدای دی ماه جاری راه‌اندازی شده است و هم‌زمان با راه‌اندازی کارگاه 14 نفر از کارآموزان زیر پوشش دوره‌های آموزشی آن قرار گرفته‌اند.
مصلی‌نژاد اظهار داشت: دوره آموزشی تراشکار فلزات قیمتی با دستگاه CNC طلا به مدت 170 ساعت به کارآموزان ارائه می‌شود و کارآموزان پس از اتمام دوره گواهی‌نامه مهارت رشته مورد نظر را دریافت می‌کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.