جاي رمان عاشورايي در ادبيات داستاني خالي است

آثار قابل توجهي در زمينه عاشورا، به خصوص شعر وجود دارد، اما جاي رمان عاشورايي به دليل عدم تاريخ نگاري و تحقيق در ادبيات داستاني خالي است.

اكبر صحرايي نويسنده در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: بارزترين خصوصيات قلم زدن، تاليف و مقصود پيام عاشورا در ادبيات داستاني و شعر، ايثار و شهادت است كه مسائل ديگر را تحت پوشش قرار مي‌دهد .
وي ادامه داد: اگر به واقعه و شخصيت هاي عاشورا بنگريم و اين شخصيت ها را بشكافيم، مشاهده مي‌كنيم كه عمده تحولات بر روي انسان ها، بحث ايثار بوده است.
اين نويسنده در خصوص حوادث اخير كشورهاي اسلامي گفت: نتيجه عاشورا در انقلاب اسلامي ايران و در حوادث اخير كشورهاي اسلامي به خوبي نمايان است و در واژه بيداري اسلامي از حوزه ايثار و شهادت برخاسته است.
وي در مورد آثار موجود در زمينه عاشورا افزود: در يكي دو قرن اخير خوشبختانه آثار خوبي در حوزه شعر عاشورايي تاليف شده است و انجمني تحت عنوان عاشورا پايه گذاري شده كه شاعران به صورت مداوم شعر مي‌سرايند و پيشرفت قابل ملاحظه اي هم داشته اند.
صحرايي ادامه داد: در حوزه ادبيات حركت منجسمي در خصوص اشعار عاشورايي شكل گرفته است، اما در حوزه ادبيات داستاني جاي يك رمان عاشورايي خالي است، كه البته در اين خصوص بايد تحقيق، پژوهش و تاريخ نگاري انجام شود.
وي در خصوص نقش هنرمندان جوان در حوزه ادبيات عاشورايي گفت: پايه اصلي حوزه ادبيات عاشورايي به خصوص شعر بر عهده جوانان بوده و عمده اين پيشرفت ها و تحركات در اين حوزه، در ادبيات داستاني و شعر به دليل جوشش شاعران جوان است.
صحرايي در مورد رمز ماندگاري آثار عاشورايي تصريح كرد: رمز موفقيت اين آثار حقيقت و خدايي بودن آن است و هر حركت خداپسندانه كه ايثار و شهادت را به دنبال داشه باشد ماندگار مي‌شود./ي2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.