تبريز/

صادرات 464 میلیون دلاری کالا از آذربایجان شرقی به 18 کشور دنیا

ناظر گمرکات استان آذربایجان‌شرقی از صادرات 482 هزار تن کالا به ارزش 4644 میلیون دلار به 18 کشور دنیا در 9 ماهه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛رحمان شریفی  اظهار کرد: در مدت 9 ماهه سال ‌جاری میزان کالای صادره از گمرکات استان بالغ بر 482 هزار تن به ارزش بیش از 464 میلیون دلار بوده که این مقدار کالای صادر شده نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 15 درصد کاهش اما، از نظر ارزش دلاری چهاردرصد افزایش نشان‌ می‌دهد.
وی، عمده کالای صادراتی را محصولات پتروشیمی، موادغذایی، محصولات کشاورزی و پلاستیکی و کالای صنعتی برشمرد و افزود: این اقلام به 18 کشور مختلف دنیا صادر شده، این در حالی است که بیشترین سهم صادرات کالا را گمرک مراغه به خود اختصاص داده است.

واردات 858 میلیون دلار کالا
ناظر گمرکات استان در خصوص واردات کالا نیز گفت: طی 9 ماهه امسال میزان کالاهای وارده از طریق گمرکات استان بالغ بر 385 هزار تن به ارزش بیش از 858 میلیون دلار بوده که این میزان در مقام مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزن سه درصد کاهش اما، از نظر ارزش دلاری 14 درصد رشد نشان می‌شدهد.
وی عمده اقلام وارده را شامل مواد اولیه کارخانجات، ماشین‌آلات صنعتی، سیگار، اشیای چوبی و آهن آلات است که از 10 کشور مختلف دنیا پس از انجام تشریفات گمرکی از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.

تردد 2 میلیون مسافر
رئیس گمرک تبریز همچنین گفت: طی 9 ماهه امسال میزان تردد مسافر از طریق مرزهای هوایی، زمینی و ریلی به استان در مجموع نزدیک به 2 میلیون مسافر بوده که این تعداد در مقایسه با دوره‌ها مشابه سال گذشته از رشدی معادل 30 درصد برخوردار است.
وی، میزان درآمد وصولی گمرکات استان را در سال‌ جاری بالغ بر یک هزار و 472 میلیارد ریال ذکر کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.