نوروز همراه با جرايد؛

بيماري‌هاي پا، علت درد پا و درمان آن

آيا بيماري‌هايي مانند پينه پا،‌ميخچه و عفونت ناخن انگشت پا باعث درد يا خجالت شما شده‌اند؟ پاهاي خود را با ياد گرفتن نحوه مراقبت از آنها،‌سالم نگه داريد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران؛آيا بيماري‌هايي مانند پينه پا،‌ميخچه و عفونت ناخن انگشت پا باعث درد يا خجالت شما شده‌اند؟ پاهاي خود را با ياد گرفتن نحوه مراقبت از آنها،‌سالم نگه داريد.

1-خواب رفتگي
خواب رفتگي paresthesia احساس سوزش و خارشي ناخوشايند همراه با سوزن شدن عضو خواب رفته است كه غالبا در دست و پا ايجاد مي‌شود. دليل معموال بروز چنين حالتي نشستن، تكيه كردن يا خوابيدن روي عضو است به طوري كه فشاري مداوم بر اعصاب اين عضو وارد شده يا جريان خون در اين منطقه مختل شود.
تغيير حالت دادن و خارج كردن عضو خواب رفته از حالت فشرده، معمولا اين حالت را از بين مي‌برد. اما با برداشته شدن فشار و با برقرار شدن پيام‌رساني اعصاب به مغز و نخاع، ابتدا حالت بي حسي جاي خود را به درد و سوزش داده و سپس از بين مي‌رود. در بعضي از موارد خواب رفتگي در اثر آسيب‌ديدگي عصب يا اختلالات خاصي در سيستم عصبي ايجاد مي‌شود. اگر شما غالبا يا به مدت‌هاي طولاني دچار خواب رفتگي اعضا مي‌شويد، حتما به پزشك مراجعه كنيد.

2-برآمدگي كنار پا
برآمدگي در قاعده انگشت شست پا، باعث انحراف آن به سمت انگشتان ديگر مي‌شود. اين برآمدگي، استخوان پا را از حالت طبيعي خارج كرده و در محل اتصال انگشت به پا، يك برجستگي مشخص ايجاد مي‌كند.
اين نقطه برجسته ممكن است به علت فشار يا ورم مفاصل،‌دردناك شده و گاهي تبديل به ميخچه شود. بيماري‌هاي سيستم عصبي مثل فلج مغزي و ضربه شس پا نيز مي توانند عامل ايجاد قوز شست پا باشد افرادي كه به هر علتي پاي بلند تر دارند احتمال پيدايش اين عارضه در پايشان بيشتر خواهد بود.
از لحاظ آماري نيز شايع ترين دلايل مراجعه اين افراد به پزشك عبارت است از: درد ناحيه پنجه پا به علت انتقال وزن پا از ناحيه شست به ديگر انگشتان، التهاب و برجسته شدن استخوان شست پا و تراكم انگشتان درون كفش به خصوص در داخل كفش هاي نوك تيز. اما يكي از علل مراجعه اين ا فراد به پزشك، تغيير شست و ديگر انگشتان است كه البته اين عامل به تنهايي شرط كافي براي جراحي محسوب نمي شود و مي توان با استفاده از كفش هاي طبي و ورزش آن را درمان كرد.
به گفته متخصصان، افراد مبتلا به اين عارضه براي پيشگيري بايد از راه رفتن و ايستادن زياد خودداري كنندو از كفش‌هاي پنجه پهن و پاشنه كوتاه استفاده كنند.
براي تسكين درد، پد و نوارهايي را مي‌توان به صورت لايه كنار انگشت شست قرار داد تا از فشاري كه كفش به آن وارد مي‌كند، كاسته شود. كفش هاي سفارشي يا عمل جراحي هم مي تواند به بهبودي كمك كند به خاطر داشته باشيد كه كفش تنگ و پاشنه بلند نپوشيد.

3-ميخچه و قسمت سخت شده پوست
اصطكاك و سايش شديد، سبب سخت و ضخيم شدن قسمت هاي مرده پوست ميخچه‌ها و پوته هاي سفت شده مي شود. سفت شدن پوست،‌واكنش بدن براي حفاظت از قسمت هاي حساس پوت است. ميخچه ها معمولادر قسمت هايي از پوست كه وزن كمتري را تحمل مي كنند، به وجود مي‌آيند. در حالي كه پوست هاي سفت شده، هر جا كه اصطكاك و سايش بيشتر است، شكل مي گيرند و گسترش بيشتري دارند. هر دو اين عارضه مي توانند ناشي از كفش هاي نامناسب باشند. پدهاي مخصوصي از نوع پارچه پنبهاي براي درمان ميخچه موثر است اما پوسته هاي سفت شده مي توانند با تراشيدن يا به كمك جراحي درمان شوند.

4- نقرس
نوعي آرتروز است كه با يك درد ناگهاني،‌قرمزي، تورم و خشكي و اغلب در مفاصل انگشت پا،‌مشخص مي‌شود. نقرس همچنين مي تواند در پا، مچ پا و يا زانو ايجاد شود. مقدار اسيد اوريك بالا در خون، مي تواند نوعي از كريستال‌هاي سخت را در مفاصل ايجاد كند. حملات نقرس مي تواند روزها و يا هفته ها طول بكشد و ممكن است با داروهاي ضدالتهاب يا داروهاي كاهش دهنده ميزان اسيد اوريك درمان شود. با پزشك تان براي تغيير رژيمي كه به كاهش اسيد اوريك كمك كند، مشورت كنيد.

5-زگيل كف پا
زگيل‌هاي كف پا، سفت و شيپوري شكل هستند كه روي پاشنه پا، توسعه پيدا مي‌كنند. مسري هستند و توسط ورود يك ويروس از پوست بيمار و گاهي از طريق استخرهاي عمومي و حمام انتقال مي‌يابد. آنهايي ضرر هستند و مي توانند درمان شوند. اما در بسياري از موارد درد شديد آنها مانع ناديده گرفتن‌شان مي‌شود. پمادهاي موضعي اسيد ساليسيليك به درمان آنها كمك مي كند در حالي كه، سوزاندن، انجماد،‌فيزيوتراپي با عمل جراحي در موارد شديدتر انجام مي‌شود.

6-عفونت قارچي انگشتان
عفونت قارچي مي تواند باعث پوست انداختن،‌قرمزي، خارش، سوزش و اغلب تاول و زخم شود. اين بيماري مسري است و از طريق تماس مستقيم يا پا برهنه راه رفتن در مكان‌هايي مانند اطراف اظتخر‌ها منتقل مي‌شود. قارچ در كفش، مخصوصا كفش هاي تنگ يا كفش هايي كه گردش هوا در آن نيست، رشد مي كند. اين عفونت اغلب با لوسيون هاي موضعي يا داروهاي خوراكي ضد قارچ در موارد شديد درمان مي‌شود.

7-عفونت قارچي ناخن
زماني اتفاق مي افتد كه قارچ از طريق يك شكستگي وارد ناخن مي شود. عفونت قارچي مي تواند ناخن شما را ضخيم و شكننده و دچار تغيير رنگ كند. اگر درمان نشود از بين نمي‌رود و بعدا به راحتي نيز درمان نمي شود. اين عفونت در گرما و محيط هاي مرطوب از شخصي به شخص ديگر منتقل مي شود. در موارد خفيف از پمادهاي موضعي براي درمان استفاده مي شود. اما در موارد پيشرفته تر از قرص‌هاي ضد قارچ.

8-انگشت چكشي
زماني كه ماهيچه‌هاي انگشت، نامتعادل شوند، باعث مشكلات دردناكي مي شوند. كساني كه مستعد اين بيماري باشند، پوشيدن كفش تنگ برايشان دردسرساز خواهد شد. اين عارضه عموما باعث خم شدن انگشتان از بند وسطي به سمت پايين مي‌شود. پوشيدن كفش هايي با اندازه مناسب به خصوص در قسمت پنجه پا به كساني كه به اين مشكل دچار شده اند توصيه مي شود و گاهي عمل جراحي!

9-ناخن‌هاي فرورفته در پوست
ناخن‌هايي كه داخل پوست رشد مي‌كنند باعث درد، قرمزي، تورم و حتي عفونت مي شوند. كوتاه كردن بيش از حد ناخن يا صاف كوتاه نكردن آن و پوشيدن كف تنگ، باعث آسيب به ناخن مي‌شود. در موارد خفيف خيس كردن پا در آب گرم، تميز نگه داشتن و گذاشتن يك تكه پنبه زير گوشه ناخن، آن را از داخل پوست بلند مي‌كند. يك عمل جراحي كوچك هم مي تواند كل و يا بخشي از ناخن را از بين ببرد.

10-كف پاي صاف
كف پا با كمي فاصله يا به طور كامل با زمين در تماس است كه ممكن است ارثي يا ناشي از صدمه و يا بيماري آرتروزرماتيسمي باشد. علائم بيماري‌ پاي صاف بسيار كم است. به هر حال افزايش وزن، كفش هاي نامناسب يا ايستادن بيش از حد ممكن است باعث درد شود. درمان شامل ورزش‌ها و تمرينات براي تقويت پا و كفش‌هايي با قوس مناسب هستند.

در پا نشانه چيست؟
چيزهاي ناشناخته در پزشكي بسيار است. اما درد پا در ميان آنها نيست. در بسياري موارد، فقط به علت نامناسب بودن كفش است.
در بررسي‌اي كه روي 356 زن انجام شد، 313 نفر انان كفش تنگ مي‌پوشيدند. پس عجيب نيست كه 285 نفر آنان دچار درد پا باشند.
كفش‌هاي نوك تيز انگشتان و تمام پا را مي‌فشارند. اگر كفش تنگ مي پوشيد و سابقه خانوادگي گرفتاري پا داريد، قطعا دچار ناراحتي پا خواهيد شد.
اين ناراحتي خود را به صورت هاي مختلف نشان مي‌دهد، از جمله پينه شست پا، ميخچه، برآمدگي، برآمدگي پاشنه، در گوشت رفتگي ناخن و نوروم مورتون (درد شديد بين اگشتان سوم و چهارم پا در اثر عصب تحت فشار) نوروم مورتون ممكن است با التهاب كيسه زلالي مفصل يا درد استخوان كف پا اشتباه شود.
اگر اضافه وزن داريد، زياد سر پا هستيد، يا قوس كف پايتان زياد است ممكن است دچار التهاب نيام كف پايي شويد كه درد زير پاشنه و قوس پا است.
اين عارضه در اثر استفاده بيش از حد از نيامي كه از پاشنه تا جلو پا كشيده شده است به وجود مي‌آيد. نيروي راه رفتن و دويدن فشار زيادي بر اين ناحيه وارد مي‌كند.
گاهي نيز به رسول كلسيم و التهاب پيوندگاه استخوان پاشنه منجر مي‌شود.
يك علت ديگر ناراحتي پا زگيل‌ كف پايي است كه از يك عفونت ويروسي ناشي مي‌شود. زگيل كف پايي اغلب با پينه اشتباه مي شود اما اين زگيل‌ها نوك ريز سياه دارند و اگر آنها را فشار دهيد كمي درد مي‌گيرند. شكستگي‌ها نيز از علل شايع درد پا هستند.
اگر تورمي در جلوي پا و درست پشت انگشتان ديدي، به فكر شكستگي باشيد.
از علل ديگر درد پا واكنش آلرژيايي به رنگ يا جنس كفش و جوراب، محدوديت گردش خون و حالت شديد پاي ورزشكار (رشد قارچ تريكوفيتوم رو به روم در كف پا) ا ست.

درمان درد پا
وقتي گرفتار درد پا شويد،‌تمام مدت بي قراريد. در اينجا راه‌هايي براي تسكين آن گفته مي‌شود:
كفش‌هايتان را درآوريد. هر وقت فرصت مي‌كنيد كفش‌هايتان را درآوريد يا اصلا دمپايي بپوشيد. (اگر بيماري قند داريد، كفش را در نياوريد.)
پاها را بلند كنيد. در آخر روز، دراز بكشيد و پاهايتان را بالاتر از سطح بدن قرار دهيد. اين كار باعث برگشت مايعات جمع شده در پا شده و درد و گاهي نيز تورم و فشار را كاهش مي‌دهد.
كفش‌ها را عوض كنيد. عوض كردن نوع كفش در طول روز فشار روي پا را كاهش مي‌دهد. هر وقت مي توانيد،‌كفش راحت بپوشيد و كفش هاي شيك ناراحت را كنار بگذاريد.
بعضي رنگ‌هاي صنعتي مصرف شده در كفش و جوراب باعث التهاب تماسي پوست مي شود كه خارش،‌قرمزي و سوزش را به دنبال دارد. اگر فكر مي كنيد ناراحتي شما ناشي از نوع كفش يا جوراب است،‌چند روز آن را عوض كنيد تا مطمئن شويد.
پا را خيس كنيد. خيساندن پاها به مدت 20 دقيقه در روز خوب است ( به شرطي كه بيماري قند نداشته باشد. چون اين كار ممكن است پا را خشك تر كرده و اگر آب داغ باشد، ممكن است احساس نكنيد و پوست را بسوزانيد). بعد از آن، پا را حتما با كرم مرطوب كنيد.
پا را ماساژ دهيد. ماساژ دادن روزانه پا با كرم مرطوب كننده در تسكين پاي كساني كه تمام مدت سر پا هستند موثر است. كفش مناسب بخريد. وقتي كفش مي خريد. حتما نوع خوب آن را انتخاب كنيد. دقت كنيد: جلوي كفش بايد 12 ميلي متر فضاي خالي داشته باشد، پشت پاشنه محكم باشد و پاشنه كوتاه باشد. كفش بندي هم بهتر از كفش بدون بند است. هر دو لنگه كفش را با جورابي كه هميشه آن را مي پوشيد با دقت امتحان كنيد. پهن‌ترين جاي پا بايد در پهن‌ترين جاي كفش قرار گيرد. هميشه در بعدازظهر كفش بخريد چون در طول روز پايتان ورم مي‌كند.
كفش بزرگ بپوشيد. اگر دچار نوروم مورتون هستيد، كفش بزرگ با كفي مخصوص بپوشيد. براي درد شديد و مداوم با پزشك ممكن است درمان دارويي يا جراحي براي آزاد كردن عصر با به عنوان آخرين راه حل پيشنهاد كند. /ع
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۶ ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۱
سلام من‌مچ پام سه سال درد میکنه راه میرم یه دفعه انگار یکی میزن جلوی پام میافتم دردهم داره چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
آنیتا
۰۹:۲۳ ۲۳ دی ۱۴۰۰
من هر روز پا هایم درد می کند حتا دستهایم واقعا سخته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۱۷ آذر ۱۴۰۰
وقتی که می نشینم روی پایم چپم درد میگیرد چرا ؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۲ آذر ۱۴۰۰
من وقتی کفش میپوشم پای راستم انگار مورمور می شودودرد میگیره چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۰
چرت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۶ ۱۴ بهمن ۱۳۹۹
پاهام بدجوری دردمیکنه یە کیست توکمرمه چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ربطی نداره
۱۹:۳۵ ۲۷ مهر ۱۳۹۹
من پام کبود و سفت شده نمیدونم باید چیکا کنم
Iran (Islamic Republic of)
نیکنام
۲۳:۴۵ ۱۹ مهر ۱۳۹۹
سلام من بیش از ۵دقیقه نمیتونم سر پا وایسم ران و ساق پام دچار درد شدیدی میشه که به زور تحمل میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۷ ۲۱ شهريور ۱۳۹۹
سلام‌من چند وقته پادرد شدید دارم مخصوصا شب
Iran (Islamic Republic of)
هانیه قدیری
۲۳:۰۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
سلام وخسته نباشید من خیلی پام درد میکنه بعد میزنه به مچ پام و رانم انگشت های پام هم درد میکنه الان یک سال میشه نمیدونم چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۱:۱۴ ۲۲ تير ۱۳۹۹
سلام ببخشید من کمرم درد میکنه و اگر بدوم پاهام هم درد میکنه مشکل چیه کمک میخوام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۱۲ تير ۱۳۹۹
سلام.پاهایم از لگن به پایین درد را حس نمیکنند هر دوپایم حس دارند ولی درد راحس نمکنند بطوری که حتی ناخن های شصتهایم رابدون مسکن میتوانم بکنم .درضمن دوبارناخنهای شصتهای پایم تا الان افتاده است لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۰۹ ۱۰ تير ۱۳۹۹
ببخشین من روی پاهام انگار فلفل پاشیدن همیشه داره میسوزه
Germany
محمد امین
۱۷:۴۱ ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
من بعضی مواقع نمیتوانم پاهایم را جفت کنم چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۲ فروردين ۱۳۹۹
سلام من وقتی زیادی سر پا می ایستم از زانو به پایین پاهایم قرمز و کبود میشه البته هم میسوزه و میخاره لطفا کمکم کنید خیلی خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
امیری
۱۱:۰۴ ۲۳ بهمن ۱۳۹۸
سلام روی ران پام متورم وسفت شده درد میکنه علتش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
Z. M
۲۳:۱۷ ۱۹ آبان ۱۳۹۸
سلام هشت ماه تصادف کردم ۵۷ سال دارم از زانو تا مچ پا هام درد شدید می گیره بحدی که طاقتم تمام میشه علتش چیه و چکار کنم که درد ان ساکت شه ممنون
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۹ ۱۷ آبان ۱۳۹۸
سلام من سر کارم چکمه میپوشم نوک انگشت هایم زخم سطحی و سوزش داره علت چیست ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۶ مهر ۱۳۹۸
سلام پام راستم خیلی سوزش داره
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۲۰:۱۸ ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
من پاها خیلی درد میکنه آنقدر که میخوام پاها بکشم رگاش بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۶ ۰۴ شهريور ۱۳۹۸
سلام ببخشید من خیلی سینی پام درد میکند میسوزد لطف
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۸
سلام.علت بیشتردردهای پا کم کاری تیروئید هست.حتما آزمایش بدید.
Iran (Islamic Republic of)
نشمیل
۱۳:۴۱ ۰۵ مرداد ۱۳۹۸
منهم به شدت پاهام از زانو تا انگشتان درد دارن تیر مکشن پای چپم بیشتر ازمایش تب مالت وارتریت دادم منفی بودن نمی دانم مگن وزن کم کن
Iran (Islamic Republic of)
عارف احمدی
۱۲:۱۶ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام من من پادرد دارم فقد شب درد دارد روز دیگه درد نداره چی کار میشه کرد
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۰۵:۴۸ ۱۷ تير ۱۳۹۸
سلام چند ماهه کف پاهام خیلی دردمیکنه میسوزه انگار تو اتیشه چیکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۱۶ تير ۱۳۹۸
قند خون دارم ۱سال پادردم
Iran (Islamic Republic of)
محبوبه
۱۵:۱۹ ۰۶ تير ۱۳۹۸
سلام من۳۰سال پای چپم از زانو تاکف پام درد میکنه ام آر آی هم انجام دادم چیزی نشون نداد رگ پام بیرون زده بود گفتن واریس داری عمل کردم دوباره پادرد شدید دارمطوری درد دارم که یه آدم ۷۰ تا۶۰ کیلو باید بره رو پام وایسا تا درد پام آروم بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۳۰ خرداد ۱۳۹۸
سلام واقعا باید چکار کرد
منم پاهام همیشه درد مبکنه از زانو تا نوک انگشت
Germany
سلیمان جعفریان
۲۱:۲۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۸
سلام وقت بخیر من سلیمان جعفریان ۱۹ ساله سرباز نیروی انتظامی هستم و تهران خدمت میکنم.
من پای چپم خیلی خیلی خیلی درد داره رگ پشت زانوم میسوزه از لگنم تا زیر پام درد میکنه و نمی توانم خدمت کنم خیلی عزاب میکشم نمی دونم چکار کنم؟
ممنون میشوم راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
اکرم رحیمی
۱۹:۵۲ ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام من حدود یک سال است تصادف کردم ساق پام شکست شش ماه داخل کچ بود بعد از شش ماه از کچ خارج شد ولی حالا دکت گفت جوش خورده فقط یک پیچ داخل پام خیلی مترسم میشه مگم رد نشه تورا به خدا جواب من هم بدیت
Iran (Islamic Republic of)
صدیق‌نظری
۱۸:۵۳ ۱۸ دی ۱۳۹۷
من‌دو‌چا ری ‌ کبد‌شودم‌ناراحتی‌پای‌دردی‌هم‌دارم‌علت‌کم‌خونی‌است‌چر‌بی کبد
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
سلام
پادردشدیدی دارم
از زانو تاانگشتا پاه خیلی درد میکنه
چکاربکنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۶:۴۷ ۰۲ مهر ۱۳۹۷
سلام
پادردشدیدی دارم
از زانو تاانگشتا پاه خیلی درد میکنه
چکاربکنم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Fateme
۰۴:۱۸ ۳۰ شهريور ۱۳۹۷
سلام من 20 سالمه خیلی ازساق پا درد میکشم شبا خیلی درد پام وحشتناک نمیتونم تحملش کنم علتش چی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۸:۰۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۷
من سه ساله زیر مچ پام درد گرفته احساس میکنم پام از کار افتاده هر شب و روز درد میکنه دکتر ها و شکسته بند ها هم ازش سر در نیاوردن لطفا دکتر اگه ممکنه کمکم کن
Iran (Islamic Republic of)
پروانه
۱۴:۵۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۷
همتونو فلک میکنم خوب میشین
Iran (Islamic Republic of)
گلی
۱۲:۲۲ ۲۱ مرداد ۱۳۹۷
سلام
من انگشت دومی پام خیلی کم متورم شده...
فقط پای چپ....
نمیدونم چیکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
mahan
۱۱:۳۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
من چهار سال است که از چهار تبقه افتاده ام و دکتر میگفت دیگه به راه نمیای چون شیش تا مهره کمرم شکسته بود و نخام اعصیب دیده بود خلاصه با فظیو تراپی خوب شدم ولی بد راه میرم مچ هایه پاهام خشکه و قشنگ بالا نمیاد چکار باید کنم ی راه کار نیست که انجامش بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۵ ۲۶ فروردين ۱۳۹۸
شنا و اب درمانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا همه ی بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
خدا همه ی بیماران را شفا بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
بارمزهای شفر قهرمان میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
بارمزهای شفر قهرمان میشیم
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۱:۴۴ ۱۴ فروردين ۱۳۹۷
من تازه گرفتار پادرد شدید شدم خیلی تحملش سخته انشالله همه شما عزیزان هم شفا پیدا کنید
Iran (Islamic Republic of)
mohammad
۱۱:۰۸ ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
من بیست سالمه ماهیچه پاهام وقتی بشینم یه جایی شروع به درد مکنه وقتی که الکی انتظار بکشم پاهام درد مکنه چیکار کنم خوب بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۳۰ دی ۱۳۹۶
درد پای شدید موقع خواب لطفا راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۱۱ آذر ۱۳۹۶
52سال دارم مدتی 2ماه میباشد که از درد انگشت هردوپا رنج میبرم ضمنا قند خون هم دارم لطفا راهنمایی بفرمائیدبا تشکر
Iran (Islamic Republic of)
خدادادی
۲۰:۴۳ ۱۳ آبان ۱۳۹۶
با عرض سلام وخسته نباشید.من شغلم mdfزیاد سر پام و پاهم از زانو به پایین درد شدید میگیره به کف پام یا زیر پوست دونه میزنه چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
سحر
۰۱:۰۸ ۰۸ آبان ۱۳۹۶
سلام الان مدتیه که شبا از زانو به پایین خیلی درد دارم اصلا نمیتونم بخوابم نمیدونم چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
سلام ۲۴سالمه شبا ازپادرد خواب ندارم پاهام سرد مبشه بعد درد میگیره
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام من دوتازانوهام دردمیکنه وکف پای راست من تاول خارش داره چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام من دوتازانوهام دردمیکنه وکف پای راست من تاول خارش داره چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله
۲۱:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام من دوتازانوهام دردمیکنه وکف پای راست من تاول خارش داره چکارکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۶
Iran (Islamic Republic of)
maryam
۱۰:۵۶ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
سلام من الان دوروزه،قسمت برجسته کف پای راست به حدی درد میکنه که راه نمیتونم برم ،علتش چیه ؟برای درمانش چه کاری انجام دهم؟
United Arab Emirates
مریم
۰۲:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۶
جوابم بدید
United Arab Emirates
ناشناس
۰۲:۵۵ ۲۴ تير ۱۳۹۶
راهکارش چیه؟؟؟
United Arab Emirates
مریم
۰۲:۵۲ ۲۴ تير ۱۳۹۶
سلام. من خیلی کف پاهام درد میکنه ویکمی ورم کرده خیلی درد اش زیاد هست حتی داخل خونه نمیتونم بگردم ازبس که درد میکنه چکار کنم به خدا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
سلام منم مث شما پادرد بودم تا اینکه دوستم یه سایتی به من معرفی کرد که ن تنها پادرد خودم خوب شد پادرد مامانم هم خوب شد
Netherlands
یاسر کریمی
۰۲:۲۳ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
مادره من شاغل هستند شغل ایشون خیاطی هست چند سالی هست که مادرم دیسک کمرداره که دکتر گفته باید حتما عمل کنه ولی مادرم بخاطر اوضاع خراب مالیمون مجبوره کاره کنه و نمیتونه عمل کنه واز چندین سال قبل از این که دیسک کمر بگیره هر شب وقت خواب پادرد میاد سراغش و اذیتش میکنه تا به حال پبش تعداد زیادی از پزشکان ومتخصصان در این زمینه رفته اما هیچ کس نتونسته درمانش کنه
لطفا یا راه درمانش رو به ما اموزش بدید یا راه تسکین دادنش رو.بنده خدا مادرم از صبح تا شب سره کاره از شب تا صبحم از درد پا نمیتونه بخوابه و استرتحت کنه
تورو خدا یه راهی بگید که تاًثیر داشته باشه و درد پاشو تسکین بده .
بیشتر پای راستش درد میکنه تا چپ
دقیقا از زیره کمر وابتدای ران تا نوک انگشتان پاش ماهیچه هاش وعضلاتش درد میکنه درد استخون پاهم نداره.
ممنون میشمم اگه زود تر جوابمو بدید.
سپاسگذارم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۶ ۳۰ دی ۱۳۹۷
فقط استراحت کنه منم همونچوری بودم سه ماه استراحت مطلق کردم خوب شدم شکر خدا پتو قدیمی بندازه زیرش موقع خواب حتما خوب میشه به من هم دکتر توصیه کرده بود
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
از روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
از روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
از روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
از روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
از روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Netherlands
یاسر کریمی ۰۹۲۲۸۳۴۳۱۹۱
۰۲:۰۶ ۱۷ تير ۱۳۹۶
سلام
از روشهای مختلف تسکین دادن درد پا خیلی بیشتر توضیح بدین .
با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
کاروان
۰۹:۲۵ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
سلام.من دو سە ماهە کە گودی زیر پای راستم بعضی وقتا خارش شدید میگیره .علت چیه؟ ممنون و تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۶
با سلام خدمت دوستان

كوهنوردي بكنين همتون خوب ميشد سعي كنين غذاهاي سردي كمتر بخورين يا علي
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۴:۵۴ ۲۷ فروردين ۱۳۹۶
هیچ قرقی یا داروه گیاهی نیست که برای درد با داغ شدن کف پاه خوب باشد
Iran (Islamic Republic of)
سیامک
۱۲:۳۴ ۲۵ فروردين ۱۳۹۶
مادر بزرگم درد پا داره زانو هاش بی حس میشه انگشت پاهاش کبد میشه و میسوزه میدونید مشکل چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۷ ۲۳ فروردين ۱۳۹۶
مسکن میشه خوبه ولی موقته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۸ ۱۰ فروردين ۱۳۹۶
سلام من سه ساله درد کف پادارم صبح زود که ازخواب پاميشم انگار پوست کف پام خوشک شده کمى که راه ميرم خوب ميشه يه وقتاى توخواب بيدارميشم خيلى کف پام خوارش داره ممنون
Iran (Islamic Republic of)
فتی
۰۱:۰۴ ۲۸ اسفند ۱۳۹۵
بیست سال هست که از زانو به پایین تا کف پاهام درد امانم بریده از بس مسکن میخورم هر صبح خواب میمونم دگتر هک جواب نمیده ,شما را خدا راهی اگه کسی بلده بگه دارم دیوانه میشم از درد
Iran (Islamic Republic of)
افشین ساعدی
۲۱:۴۱ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام خوب که نمشه گفت ولی بد نبود میخاستم بدونم عوامل درد استخوان پا از زانو به پاین که فقط موقع استراحت درد می کنه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۲ ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵
سلام.37سالمه هشت سال پیش چوپان بودم یکباره کف پاهام سفید شد بعداز دو سه ماه کم کم سفت و سخت شد چوپانی که تمام شدکم کم خوب شدم اماحالا کف پای راستم اندازه ی یک ناخن متوسط باز همانطور شده شما را به خدا کمک کنید. باتشکر فراوان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سلام من 22سالمه شبا با درد شدید پا از ناحیه ی ساق مواجه هستم لطفا راهنماییم کنید دیگه تحمل این درد رو ندارم نمیتونمم قرص بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سلام من 22سالمه شبا با درد شدید پا از ناحیه ی ساق مواجه هستم لطفا راهنماییم کنید دیگه تحمل این درد رو ندارم نمیتونمم قرص بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سلام من 22سالمه شبا با درد شدید پا از ناحیه ی ساق مواجه هستم لطفا راهنماییم کنید دیگه تحمل این درد رو ندارم نمیتونمم قرص بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۶ ۱۵ آذر ۱۳۹۴
سلام من 22سالمه شبا با درد شدید پا از ناحیه ی ساق مواجه هستم لطفا راهنماییم کنید دیگه تحمل این درد رو ندارم نمیتونمم قرص بخورم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۶ ۱۱ آبان ۱۳۹۴
سلام
ممنون از سایت خوبتون
نمیدونم شما پزشک هستید یا غیر پزشک اما سوالی داشتم ومیخواستم راهنماییم کنید البته اگه پزشک هستید

من سه سالهکه دوکف پاهامدرد میکنه هر دکتری که بگید رفتم دارو و غیره کفی طبی فایده نداره اگه ده دقیقه روی پاهام وایسم شدیدا درد دارم

نمیدونم چیکار کنم افسرده شدم واقعا افسردگی گرفتم 28 سالمه

اگر میدونید باید چیکار کنم چاره من چیه لطفا بهم ایمیل کنید
ممنون میشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۴
سلام راستش دو انگشت پای من شبه تاول هایی زد همراه با خارش منم بی اختیار خاروندم سپس کمی آب از آن خارج شد خواهش بگین دلیلش چیه خواهش میکنم خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید مدت یک ماه هر دو زانوم درد می کنه درد همیشگی نیست اما بیشتر وقت ها درد می کنه وقتی راه میرم بعضی وقتها پشت پام میگیره راهنمایی کنید لطفا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۹ ۲۵ شهريور ۱۳۹۴
سلام خسته نباشین درد پای خانمم از اگن تا کف. پاشه موقع خواب شروع میشه ،باماساژدادن بهتر میشه فقط علتشو میخواستم بدونم پیاده روی هم نمیکنه،متشکرم مهدی تایسانگ از گلستان
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۲:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
سلام سال پیش تعادل خوش رو از دست داد وبا پشت بصورتی که ستون فقراروی زمین افتاد وبعدا با گردن وپشت سر افتاد از اون موقع ما پشتش روگرفته تا بتون راه بره خواستم بدونم درمان ویا کار خاصی باید بکنیم واوراه‌ چیه
Iran (Islamic Republic of)
افسانه
۱۲:۲۲ ۳۰ مرداد ۱۳۹۴
سلام سال پیش تعادل خوش رو از دست داد وبا پشت بصورتی که ستون فقراروی زمین افتاد وبعدا با گردن وپشت سر افتاد از اون موقع ما پشتش روگرفته تا بتون راه بره خواستم بدونم درمان ویا کار خاصی باید بکنیم واوراه‌ چیه
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۳:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
من توده نخاعی داشتم و عمل کردم یکسال . پادرد سوزش وگرفتگی عضلانی وبی حسی دارم کفش مناسب هم پام میکنم اما بازم مشکلم حل نمیشه لطفا کمکم کنید
Iran (Islamic Republic of)
افضلی
۰۰:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۴
باسلام،من نیسماعت بدنشستم روی پای سمت راستم ،پام خوابید،الان پنج روزه پام سنگین شده خواب رفته ،روغن مالیدم،باآب گرم ماساژدادم ،و...خوب نشد،رفتم دکترگفتن بایدبری مغزواعصاب منم نرفتم،دختروسن ام ۳۱سال،میشه کمکم کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
کبری
۱۸:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۴
من مدتی دیکس کمرداشتم وکف پاهام هروقت راه مرفتم درد شدیدی داشت الان 2ماه است که جراحی دیکس کردم اماهنوز مشکلات دردکف پا رادارم. لطفا منو راهنمایی کنید سن من هم 35ساله خانم بیات از اهواز
Iran (Islamic Republic of)
راضیه
۰۳:۱۸ ۲۶ تير ۱۳۹۴
سلام من هرچند وقت یک بار پای چپم دچار یک درد درونی میشه نمیدونم علتش چیه.تو را خدا راهنماییم کنید خیلی نگرانم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۲۵ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
سلام
من 40 سال دارم و حدود 10 سال است که اگر زمان زیادی بایستم یا راه بروم کف پا و پاشنه پای من درد می گیرد. علت چیست؟ کفی طبی هم زیاد استفاده کرده ام اما فقط بعضی از آنها جواب می دهد. ضمنا اضافه وزن آنچنانی ندارم. لطفا راهنماییم کنید ممنون می شوم
Iran (Islamic Republic of)
بهمن
۱۷:۱۴ ۲۶ خرداد ۱۳۹۴
سلام
من 40 سال دارم و حدود 10 سال است که اگر زمان زیادی بایستم یا راه بروم کف پا و پاشنه پای من درد می گیرد. علت چیست؟ کفی طبی هم زیاد استفاده کرده ام اما فقط بعضی از آنها جواب می دهد. ضمنا اضافه وزن آنچنانی ندارم. لطفا راهنماییم کنید ممنون می شوم
Iran (Islamic Republic of)
پوريا
۱۴:۱۵ ۱۹ خرداد ۱۳۹۴
سلام ١٦ ساله هستم از خيلى وقت پيش يعنى حدود ٦ يا ٧ سال پيش تا الان يه درد دائمى در كف پام در قسمت تو رفتگى كف پاى راستم دارم كه خوب نميشه. بعضى وقت ها م خيلى دردش شديد تر ميشه به طورى كه راه رفتن همراه با درده پيش چندتا دكتر رفتم ولى خوب نشد لطفا راهنماييم كنين در ضمن من ورزشكارم ورزش كردنم تاثيرى رو درد داره؟؟؟؟ چون بعد ورزش دردش انقد شديد ميشه كه نميتونم راه برم.
Iran (Islamic Republic of)
علی بابایی
۱۸:۱۲ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
سلام خسته نباشید من 32 سال دارم و خانم هستم دیسک کمر دارم نخاع 4.5 من الان پا راستم شدیدا درد می کند دکتر برای عمل وقت داده می خواستم دلیل درد نخاع ذکر شده را بدانم کمکم کنید مردد هستم
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۱:۵۸ ۰۵ اسفند ۱۳۹۳
چند وقتی است که درد شدید کف پا و بدنبال آن شلی و فلج چند روزه کل پا دارم علت چیست سن 34سال وزن92 قوس داخل پا بیشتر از حد نرمال
United States of America
مرتضی
۱۶:۳۹ ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
تشکر از راهنمائی شما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۲۶ بهمن ۱۳۹۳
آمان از پادرد
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۸:۰۵ ۱۲ بهمن ۱۳۹۳
من ۳۰ سال دارم شب که میشه ساق پام به شدت درد میگیره به طوری که نفسم بااون بند میاد شبها هم زیر پام باید حتما بالشتی بزارم ولی با این حال بزحمت میخوابم لطف کنید راهنمایی کنید
Iran (Islamic Republic of)
FATEMEH
۱۷:۲۷ ۰۵ دی ۱۳۹۳
12 سن دارم وقتی چنددقیقه ورزش کنم پایم درد میکند علت این چیست لطفا پاسخ دهید
Iran (Islamic Republic of)
نادر ازفسا
۰۹:۱۳ ۲۳ آذر ۱۳۹۳
52سال دارم مدتی 2ماه میباشد که از درد انگشت هردوپا رنج میبرم ضمنا قند خون هم دارم لطفا راهنمایی بفرمائیدبا تشکر
Iran (Islamic Republic of)
لبلا
۱۷:۲۷ ۱۷ آذر ۱۳۹۳
سلام من در دوران شیر خوارگی پای راستم از ناحیه ساق پا عمل شده ، میگویند بهعلت سیاه شدن استخوان بوده ولی نمیدانم علت واقعی آن چیست الان بعدازگذشت 40سال مچ پایم خیلی دردمیکند وکنارقوزک پایم به اندازه یک گردو متورم شده بچه بودم رماتیسم مفصلی داشنم خوب شده بود اما الان 3 ماهه که دوباره درگیرش شدم حالا نمیدونم این تورم از رماتیسم هست یا از عمل نوزادی ودوباره آن ببماری ناشناخته برگشته لطفا راهنماییم کنید
۱۲
آخرین اخبار