9 فیلم جنجالی تاریخ سینما+عکس

9 فیلم بحث برانگیز که در زمان اکران با واکنش‌ متفاوت تماشاگران و منتقدان روبرو شدند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، 9 فیلم بحث برانگیز که در زمان اکران با واکنش‌ متفاوت تماشاگران و منتقدان روبرو شدند.

«تولد یک ملت» The Birth of a Nation (دیوید دبلیو. گریفیث، 1915)
این فیلم درباره جنگ داخلی آمریکا و پیامدهای آن است. هرچند اکنون بسیاری از منتقدان «تولد یک ملت» را یک شاهکار می‌دانند، اما فیلم زمان خودش با واکنش رنگین‌پوستان روبرو شد و حتی در برخی شهرهای آمریکا نمایش آن با شورش همراه بود.

«سال گذشته در مارین‌باد» Last Year at Marienbad (آلن رنه، 1961)
فیلمی با یک خط داستانی سوررئالیستی و گیج‌کننده که هرچند بسیاری از منتقدان آن را یک شاهکار می‌دانند، اما خیلی از تماشاگران در گذر سال‌ها آن را غیر قابل رمزگشایی و متظاهرانه یافته‌اند.

«ماجرا» L'Avventura (میکل‌آنجلو آنتونیونی، 1960)
داستان چند دوست در یک سفر تفریحی با قایق. وقتی یکی از آن‌ها ناپدید می‌شود، فیلم مسیری را پی می‌گیرد که هیچ کس انتظارش را ندارد. «ماجرا» اولین بار در جشنواره کن روی پرده رفت و خیلی‌ها آن را هو کردند، اما در نهایت برنده جایزه هیئت داوران شد.

«بانی و کلاید» Bonnie & Clyde (آرتور پن، 1967)
این فیلم با بازی وارن بیتی و فی داناوی مورد توجه بیشتر منتقدان و تماشاگران قرار گرفت، اما در عین حال خشونت فیلم جنجالی شد و گروهی این بحث را مطرح کردند که از قاتلان تجلیل می‌کند.

«آخرین تانگو در پاریس» Last Tango in Paris (برناردو برتولوچی، 1973)
این فیلم با بازی مارلون براندو و ماریا اشنایدر تماشاگران را شوکه کرد. انجمن سینمای آمریکا MPAA به فیلم درجه X داد.

«میسی‌سیپی می‌سوزد» Mississippi Burning (آلن پارکر، 1988)
این فیلم با بازی جین هکمن و ویلیام دافو درباره تحقیقات پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی درمورد قتل چند فعال حقوق بشر در سال 1964 است. «میسی‌سیپی می‌سوزد» به خاطر اشتباهات تاریخی مورد انتقاد قرار گرفت.

«بچه‌ها» Kids (لری کلارک، 1995)
یک روز از زندگی چند نوجوان که به خاطر تصویر خود از نوجوان جنجالی شد. «بچه‌ها» ابتدا درجه NC-17 دریافت کرد، اما در نهایت بدون درجه به نمایش درآمد.

«چشمان کاملا بسته» (استنلی کوبریک، 1999)
آخرین فیلم کوبریک درباره ماجراهای یک روان‌پزشک (تام کروز) است که متوجه می‌شود همسرش (نیکول کیدمن) به او خیانت می‌کند. «چشمان کاملا بسته»‌ مورد توجه منتقدان قرار گرفت، اما بعضی تماشاگران از کندی و سنگین بودن فیلم شکایت کردند.

«مصائب مسیح» The Passion of the Christ (مل گیبسن، 2004)
این فیلم که 12 ساعت آخر زندگی حضرت مسیح (ع) را به تصویر می‌کشد در میان استقبال گسترده تماشاگران روی پرده سینماهای آمریکا رفت، هرچند بیشتر منتقدان خشونت فیلم را تقبیح کردند. خیلی‌ها به «مصائب مسیح» معترض بودند، اما بعضی سینماروهای مسیحی از آن استقبال کردند. فیلم در ایالات متحده 370 میلیون دلار فروخت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran, Islamic Republic of
داود
۱۲:۲۳ ۱۲ فروردين ۱۳۹۲
خوب بود
آخرین اخبار