افزایش یازده سنتی قیمت بنزین در آمریکا

تازه ترین گزارش موسسه لاند برگ نشان می دهد قیمت هر گالن بنزین در آمریکا بیش از 11.49 سنت افزایش داشته است.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اینترنتی بلومبرگ، موسسه تحقیقاتی لاند برگ اعلام کرد: میانگین قیمت هر گالن بنزین در بازار آمریکا در هفته منتهی به 23 مارس با 11.49 سنت افزایش به بیش از 3.9297 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش؛ قیمت بنزین در آمریکا نسبت به مدت مشابه سال قبل بیش از 36 سنت رشد داشته است. به اعتقاد کارشناسان انرژی افزایش قیمت جهانی نفت و کاهش تولید برخی پالایشگاههای آمریکا تاثیر زیادی در افزایش قیمت بنزین داشته است.

در حالی که آمارهای اقتصادی در آمریکا نشانگر افزایش تولیدات صنعتی و کاهش نرخ بیکاری است،افزایش قیمت سوخت به مساله مهم و نگران کننده ای برای مردم آمریکا در سال 2012 تبدیل شده است.

این گزارش حاکی است؛ وینس کیبل وزیر بازرگانی انگلیس هفته گذشته تاکید کرد:لندن در حال رایزنی با واشنگتن و سایر کشورهای صنعتی و توسعه یافته برای استفاده از ذخایر راهبردی انرژی به منظور کاهش قیمت فراورده های نفتی است .

جمهوری خواهان آمریکا به شدت از سیاست های اوباما در زمینه انرژی انتقاد می کنند و سیاست های نادرست وی را عامل اصلی افزایش قیمت سوخت ارزیابی می کنند.

قیمت نفت سبک آمریکا از ابتدای امسال تا کنون 8.1 درصد و قیمت نفت برنت دریای شمال نیز بیش از 16 درصد رشد داشته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا نیز اعلام کرد میزان ذخایر بنزین این کشور در هفته منتهی به 16 مارس با 1.21 میلیون بشکه کاهش به 226.9 میلیون بشکه رسیده است که این پایین ترین رقم در ده هفته اخیر به شمار می رود. میزان تقاضای بنزین در بازار آمریکا نیز در چهار هفته اخیر نسبت به مدت مشابه سال قبل 7.8 درصد کاهش داشته است./ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار