کشتی آرای:

هيچ ارگاني غير از بانك مركزي نمي تواند بازار ارز را كنترل كند

رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور گفت:‌ در شرايط حاضر هيچ ارگاني غير از بانك مركزي نمي تواند بازار ارز را كنترل كند.

محمد كشتي آراي رييس اتحاديه طلا و جواهر كشور در گفتگوي اختصاصي با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران در خصوص نوسان شديد قيمت كالاهاي وابسته به قيمت ارز گفت: در دو سه روز گذشته شاهد بوديم كه قيمت كالاهايي كه به نوعي به قيمت ارز وابسته و وارداتي هستند دچار نوسان شديد قيمت شدند بنابراين فروشندگان كالاهايي را كه بايد مي فروختند به دليل همين افزايش قيمت ارز از فروش كالاهاي خود خودداري مي كنند.
كشتي آراي گفت: افزايش قيمت ارز بر روي قيمت طلا و سكه نيز تاثير گذاشته است اما نكته جالب اين است كه ميزان افزايش قيمت ارز به ميزان افزايش قيمت سكه و طلا نبوده مثلا قيمت ارز 11 درصد افزايش داشته در حالي كه طلا و سكه 2 درصد افزايش قيمت داشته است.
وي ادامه داد: شايد اين تفاوت در افزايش قيمت سكه و ارز حامل اين پيام است كه قيمت سكه در چند روز و ماه هاي گذشته داراي حباب بوده و اين حباب در شرايط فعلي خود به خود در حال از بين رفتن است.
كشتي آراي در خصوص حل مشكل افزايش نرخ ارز گفت: سياست پولي كشور در دست بانك مركزي است و اين بانك مديريتي كه سابقا هم در زمان جنگ از خود نشان داده است در شرايط حاضر بايد ارز را كنترل كند و هيچ ارگاني غير از بانك مركزي نمي تواند وارد بازار شود./ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار