دبير كميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

مجلس با جديت تمام، نوسانات نرخ ارز و طلا را پيگيري خواهد كرد

دبير کميسيون اقتصادي خانه ملت با اشاره به نوسانات اخير در بازار طلا و ارز كشور گفت:‌ مجلس با جديت تمام، نوسانات قيمت طلا و ارز را پيگيري خواهد کرد.

حجت الاسلام سيد ناصرموسوي لارگاني نماينده مردم فلاورجان مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به سير صعودي چشمگير نرخ طلا و ارز در بازار كشور گفت: يکي از دلايل افزايش قيمت طلا و ارز بازي دلالان و گماشتن عده زيادي به عنوان مامور خريد طلا و ارز بوده که اين امر التهاب  بازار را به دنبال داشته است و نوسان شديد قيمت ها موجب شده تا دولتمردان بانک مركزي نتوانند با سياست هاي خود سير صعودي آن را متوقف کنند.

وي  دليل ديگر نوسانات فاحش قيمت طلا و ا رز را طرح امضاي تحريم بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران توسط دولت آمريکا و برخي کشورهاي ديگر دانست.

موسوي لارگاني با اشاره به سير مداوم تحريم ها عليه ايران از ابتداي انقلاب اسلامي و موفقيت كشور در عبور بسلامت از اين مشکلات ابراز داشت: براي مدتي کوتاه، آشفتگي در بازار ارز و طلا به وجود آمده اما قطعا مشکلات تمام شدني است و مردم اصرار بيش از حدي  براي خريد طلا و ارز نداشته باشند.

 

وي با اشاره به نقش بانک مرکزي در زمينه هدايت رو به پايين سير قيمت طلا و ارز، خاطرنشان کرد: بانک مرکزي مي‌بايست تدبيري بيانديشند تا با سير صعودي افزايش قيمت ارز و طلا مبارزه کند.

موسوي در پايان در رابطه با وظيفه مجلس براي مبارزه با سير صعودي نرخ طلا و ارز ابراز داشت:‌ با شروع کار مجلس در هفته آينده، در کميسيون هاي برنامه و بودجه، اقتصادي و اصل نود به برنامه ريزي در اين زمينه پرداخته خواهد شد و مجلس با توسل به بعد نظارتي خود، با جديت تمام بحث طلا و ارز را پيگيري خواهد کرد چرا كه اين مسئله مشکلات حادي را براي صادرکنندگان و وارد کنندگان به وجود آورده است./س2

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار