نگرانی مردم آمريکا از افزايش قيمت بنزين

مردم آمريکا از افزايش قيمت بنزين نگران و ناراحت هستند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی، در یک ماه گذشته قیمت بنزین در آمریکا هر گالن ، 30 سنت افزایش یافته است. مردم آمریکا به شدت از این مساله ناراحت هستند.

این مساله سبب شده است وضع زندگی مردم بغرنج شود چراکه آنها باید پول بیشتری برای پر کردن باک خودروهای خود در نظر بگیرند.

تحلیلگران معتقدند پیش از فرارسیدن فصل تابستان در آمریکا، قیمت هر گالن بنزین از مرز چهار دلار خواهد گذشت.

در حال حاضر در شماری از جایگاههای سوخت گیری در شهر نیویورک ، قیمت هرگالن بنزین به چهار دلار و 20 سنت و حتی به چهار دلار و 50 سنت رسیده که از متوسط قیمت بنزین در آمریکا بیشتر است. شهروندان نیویورک روزهایی را به خاطر دارند که قیمت بنزین پنج درصد قیمت کنونی بود.

نتایج نظرسنجی های نشان می دهد 70 درصد مردم آمریکا از عملکرد باراک اوباما،رئیس جمهور آمریکا، در زمینه مقابله با قیمت بالای بنزین ناراضی هستند. در نیویورک، هیچ فردی به اندازه رانندگان تاکسی از افزایش قیمت بنزین متضرر نشده اند زیرا این مساله به شدت سبب کاهش درآمدهای آنها شده است.

اکثر رانندگان تاکسی در نیویورک باید هزینه سوخت خودروهایشان را تامین کنند و درنتیجه هرچه قیمت بنزین افزایش یابد، به همان اندازه درآمد این افراد کاهش پیدا می کند. مردم معتقدند حرص و طمع شرکتهای نفتی یکی از عوامل اصلی افزایش قیمت بنزین است.

به نظر آمریکایی ها شرکتهای نفتی با همکاری وال استریت، قیمت بنزین را افزایش می دهند تا سود بیشتری به دست بیاورند.

درحالی قیمت بنزین در آمریکا در حال افزایش است که شرکتهای نفتی از این مساله به شدت منتفع می شوند. آمار منتشر شده نشان می دهد پنج شرکت مطرح نفتی جهان در سال گذشته حدود 140 میلیارد سود بردند و در یک دهه گذشته بیش از یک تریلیون دلار سود برده اند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار