وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛

70 درصد بیماران بستری در تهران شهرستانی هستند

بیمارستان های تهران فقط به جمعیت ساكن در اين شهر ارايه خدمت نمي دهند بلكه بیش از 70 درصد کسانی که در بیمارستان های تهران بستری می شوند از شهرستان ها مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب گفت: بیش از 80 درصد بیمارستان های تهران فرسوده هستند، جدید ترین بیمارستان تهران حدود 6 سال پیش ساخته شده است. درصورت بروز بلاياي طبيعي در تهران اين بیمارستان ها كه ملجا و ماوي مردم هستند، تخریب شده و پزشكان و پيراپزشكان شاغل در آنها صدمه خواهند دید.
وی ادامه داد: برآورد شده که اگر اقدام به بازسازی و مقاوم سازی بیمارستان های فرسوده در برابر زلزله كنيم هزینه مقاوم سازی بیمارستان ها بیش از 120 درصد است و به هیچ وجه مقرون به صرفه نيست که بیمارستان ها مقاوم سازی شود بنابراین ناگزير هستيم به سوی ساخت بیمارستان های جدید حرکت کنیم.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تقریبا" هر هفته یک بیمارستان جدید در کشور افتتاح می شود.
دکتر مرضیه وحید دستجردی افزود: هم اكنون 35 هزار تخت بیمارستانی در حال ساخت داریم و تقریبا هر هفته یک بیمارستان جدید در کل کشور افتتاح می شود.
وی افزود: در ظرف يكسال گذشته 18000 تخت بیمارستانی به بهره برداری رسیده است و در حال ساخت و طراحی بیش از 77 هزار تخت بیمارستانی هستيم كه هر کدام از این بیمارستان های جدید که به بهره برداری می رسند خدمات زیادی را به مردم ارائه می دهند.
وی با اشاره به پيگيري هاي دو سال گذشته براي گرفتن مجوز بازسازي بيمارستانها گفت:‌ هم اکنون برای یازده بیمارستان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مجوز ساخت بيمارستان جایگزین گرفته شده است.
وی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: در سال آتي باید خدمات درمانی در تهران را وسعت و ارتقا دهیم و امیدوارم با وجود اساتید ارجمند در این بیمارستان همه بیماران بهترین سرویس درمانی دریافت کنند. همچنين در سال جدید قرار است چهار سایت ترومایی در کشور راه اندازی کنیم که یکی از این مراکز در بیمارستان شهدای جدید تجریش خواهد بود.
گفتنی است: بیمارستان جایگزین بیمارستان شهدای تجریش که در اواخر اسفند 90 کلنگ احداث آن به زمین خورد 540 تختخوابی خواهد بود./عط

 

** براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار