یاسوج/

طی شبانه روز گذشته یاسوج با 40 میلیمتر بارندگی / زمین های دیمی كهگیلویه وبویراحمد سیراب شد

باراش اولین باران بهاری سال 91 بیش از 260هزار هكتار از زمین های دیم در كهگیلویه وبویراحمد را سیراب و كشاورزان این منطقه را خوشحال كرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران ؛ بارش سنگین باران طی شبانه روز گذشته بیش از 100هزار هكتار گندم ، جو و حبوبات را در اراضی دیم كهگلویه وبویراحمد را از خطر خشكسالی نجات داد.
این درحالی است كه كشاورزان مناطق گرمسیری در شهرستان های كهگیلویه ، بهمئی ، چرام و باشت طی روزهای اخیر از تاخیر در بارش باران و بروز خطر خشكسالی ابراز نگرانی می كردند.
بارش باران بهاری كه از روز گذشته تاكنون در كهگیلویه وبویراحمد آغاز شده در برخی مناطق نیز موجب جاری شدن سیل ، طغیان رودخانه ها و آبگرفتگی معابر شد.
بارش اولین باران بهاری ضمن غافل گیركردن گردشگران و میهمانان نوروزی در شهرها و نقاط گردشگری این استان موجب طراوت و شادابی فضای طبیعی در نقاط مختلف این استان شد.
كارشناس اداره كل هواشناسی كهگیلویه وبویراحمد نیز در این زمینه ، از ادامه بارش ها تا روز شنبه هفته آینده خبر داد و گفت: فردا طی ساعاتی از روز بارش باران متوقف خواهد شد.
ولی بهره مند افزود: موج جدید بارش ها از اواخر فردا وارد استان خواهد شد وبه طور متناوب تا روز شنبه بارندگی ادامه خواهد داشت.
وی، با بیان اینكه طی شبانه روز گذشته یاسوج با 40 میلیمتر بیشترین میزان بارندگی را داشت ، افزود: تا روز شنبه آسمان استان بارانی توام با رگبار پراكنده ، رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.