شهرکرد/

ساماندهي 17 گروه تئاتر در چهارمحال و بختياري

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری از ثبت و ساماندهی ۱۷ گروه تئاتر در این استان خبر داد

.بهمن اکبریان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های  باشگاه خبرنگاران گفت : در سال 90 مدارک 30 گروه تئاتر استان تکمیل و به اداره کل هنرهای نمایشی کشور ارسال شد که از این تعداد 17 گروه مجوز فعالیت دریافت کردند.

وی از اختصاص 5 میلیون ریال به گروه های دارای پروانه فعالیت خبر داد و افزود: گروه هایی که خواستار حمایت مالی هستند بايد حداقل 15 اجرا در مرکز استان و 10 اجرای عموم در طول سال داشته و درصورت پایین بودن تعداد جمعیت و نبود استقبال از سوی مخاطب، حداقل پنج اجرا در شهرستان خود و پنج اجرا در سایر شهرهای استان داشته باشند.

اکبریان از پرداخت هزینه ایاب و ذهاب گروه ها از سوی دفتر استقرار گروه های نمایش خبر داد و گفت: این دفتر امکاناتی مانند کیف گریم، کتب تخصصی و نور نیز در اختیار گروه ها قرار مي دهد.

وی بر لزوم تکمیل فرم تفاهم نامه استقرار گروه ها برای استفاده از سالن های نمایش تأکید کرد و گفت: این فرم باید توسط سرپرست گروه، مدیر سالن، دفتر استقرار و انجمن هنرهای نمایشی استان تنظیم شود.
معاون فرهنگی هنری زمان برگزاری جشن افتتاح دفتر استقرار گروه های نمایش را 29 اسفند اعلام کرد و افزود : این جشن با حضور تمامی سرپرست گروه های تئاتر و مسئولان انجمن هنرهای نمایشی استان ها برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.