یاسوج/

قلعه الناظر ، یكی از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان بهمئی

قلعه نادر یكی از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان بهمئی است كه با طبیعت زیبا و بكر اطراف آن هر ساله پذیرای مسافران زیادی است.

به گزارش

گروه استان های

باشگاه خبرنگاران؛ قلعه نادر در شمال غرب لیكك واقع است كه كاربرد نظامی داشته و در طول تاریخ مورد استفاده كسانی قرار گرفت كه قصد حكومت و نظارت بر مناطق ارجان و رامهرمز و نواحی اطراف را داشتند.
منابع تاریخی استفاده از این قلعه را به دوره اسماعیلیان نسبت می دهند كه در این منابع نام « قلعه الناظر» نام برده شده است .
در دوره معاصر ، بعد از جنگ بهمئی ها با دولت قاجار در زمان نخست وزیری رضاخان در سال 1303 هـ ش _ و شكست حسین خان بهمئی این قلعه مورد استفاده وی قرار گرفت.
این فرد كه به مدت چندین سال از دولت وقت متواری بود، در این دژ نظامی پناه گرفت.
قلعه نادر در چند طبقه ساخته شده كه فقط یك دروازه ورودی دارد، و اگر این دروازه مسدود شود ، هیچ انسانی نمی تواند پیاده و به صورت عادی به آن وارد شود.
در بالا ترین قسمت قلعه ، كه بر اساس منابع تاریخی، مكان اقامت داعی اسماعیلی و یا حاكم یاغی بوده است ، مكانهایی ساخته شده كه هنوز آثار آن به صورت دیوارهای بزرگ و با عرض حدود یك متر و نیم تا دو متر وجود دارند .
در طبقه های پایین تر محل استقرار همراهان و نگهبانان و در طبقات پایین تر قبرستان و دیگر امكانات لازم وجود دارد .
در قسمت پایین قلعه چشمه ی آب گازاران وجود دارد كه مورد استفاده قلعه نشینان قرار می گرفت .
قلعه نادر طبیعت بسیار زیبایی در هنگام بهار دارد و می توان با ایجاد پارك و امكانات گردشگری صنعت جهانگردی و توریستی را توسعه داد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.