معاون رييس جمهوربا حضور در ستاد مرکزي سفرهاي کشور:

سفر ، نبايد محدود به نوروز شود

با همگاني کردن سفر درکشور ، حرکت در راستاي توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني تحقق مي يابد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، سيد حسن موسوي با حضور در محل ستاد مرکزي سفرهاي کشور و بازديد از نحوه خدمت رساني خادمين نوروز، رويکرد سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري در نوروز 91 را در راستاي شکوفايي توليد ملي، حمايت از کار و سرمايه ايراني خواند و گفت: در صدد هستيم با انتخاب دو استان پر جمعيت به عنوان پايلوت، معضل بيکاري را به ياري صنعت گردشگري ريشه کن کنيم.
معاون رييس جمهور همچنين در اين نشست تلاش در راستاي تامين زيرساخت هاي صنعت گردشگري در کشور را نيز از اهداف اجرايي در سال 91 خواند و گفت: به همت بخش خصوصي ،حمايت هاي حاکميتي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و ارگان هاي فرابخشي، سرمايه گذاري در راستاي ساخت مراکز پذيرايي واقامتي بين راهي در کشور شتاب خواهد گرفت.
وي با بيان اينکه معيار اقتصادي بودن سرمايه گذاري در صنعت گردشگري يک شهر، ضريب اشغال مراکز اقامتي بالاي 50 درصد است، اظهار داشت: با توجه به آمار بيش از 95 درصدي ضريب اشغال مراکز اقامتي کشور در ايام نوروز مي توان گفت که سرمايه گذاري در اين حوزه اضطراري است.
اين مقام مسئول همچنين تلاش جمعي به ويژه اصحاب رسانه در راستاي شناساندن ايران اسلامي به جهان را نيز از الزامات برنامه هاي سال جديد خواند و گفت: براي مبارزه با تبليغات منفي مافياي رسانه هاي دشمن، معرفي ظرفيت هاي گردشگري ايران، سرزمين شکوه و زيبايي ها الزامي است .
موسوسی تاکید کرد: خوشبختانه تا اين زمان از ايام نوروز شاهد رشد 34،5 درصدي در کل سفرهاي مردم بوده ايم که اين رقم بيشتر از آن چيزي بود که پيش بيني کرده بوديم.
وي اظهار داشت: طي دولت نهم و دهم بيش از 1300 مرکز خدمات بين راهي به بهره برداري رسيده که پش بینی می شود تا پايان امسال نيز 1000 مجتمع بين راهي به بهره برداري برسد.
موسوي یادآورشد: اگر وزارت کشور نيز همکاري هاي لازم را داشته باشد آمادگي داريم تا در داخل 1200 شهر نيز همين مراکز را راه اندازي کنيم . در همين زمينه ، معاون وزير کشور و رئيس سازمان دهياري ها و شهرداري ها که در اين جلسه حضور داشت ، تأمين زمين براي ساخت 1000 مجتمع خدمات بين راهي در جاده ها توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري را پذيرفت و اعلام کرد که از آنها عوارض نيز دريافت نخواهند کرد.
در ادامه حميدرضا ارشاد منش رئيس سازمان دهياري ها و شهرداري ها ، گفت: نوروز امسال شهرداري ها و دهياري ها به خوبي در بحث ارائه خدمات به گردشگران وارد عمل شدند.
وي در ادامه افزود: نوروز امسال براي نخستين بار دهياران به عنوان بلدهاي محلي به گردشگران و مسافران نوروزي خدمات رساني مي کنند و پذيراي گردشگران هستند.
رئيس سازمان دهياري ها و شهرداري ها از آماده باش 1440 ايستگاه آتش نشاني و 4500 خودروي آتش نشاني در ايام نوروز امسال گزارشي را ارائه کرد./ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار