توصیه های یک مسئول بهداشتی مازندران به مسافران نوروزی

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مسافران نوروزی توصیه کرد به منظور پیشگیری از ابتلاء به بیماری های اسهالی، نکات بهداشتی را رعایت کنید.

به گزارش سرويس علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، دکتر فرهنگ بابامحمودی با اشاره به اینکه در بعضی از مراجعین به اورژانس بیمارستانهای سطح اورژانس مازندران مواردی از بیماریهای اسهالی مشاهده شده است اظهار کرد: تعداد افراد مبتلا به این بیماری نسبت به قبل از تعطیلات نوروزی افزایش داشته است که علایم بالینی مثل دلپیچه، اسهال و گاهی تب، درد شکم، تهوع، استفراغ دارد ناشی از نوعی مسمومیت مواد غذایی و یا آلودگی سبزیجات به خصوص کاهو است.

وی افزود: همچنین این مسمومیت می تواند بر اثر عدم دقت در شستشوی کاهو و استفاده از غذاهای مانده ایجاد شود که بخاطر بی توجهی در نگهداری صحیح آن می باشد.

این بیماری خوشبختانه هیچ گونه خطر جانی را به همراه نداشته و بیماران اینچنینی به صورت سرپایی و کوتاه مدت مداوا می شوند.

وی به مردم خصوصا مسافران توصیه کرد تا در شستشوی سبزیجات با مواد کلرینه دقت کافی داشته باشند و دستهای خود را همیشه با آب و صابون بشویند.

دکتر بابا محمودی با تاکید بردقت در استفاده از آب آشامیدنی سالم بخصوص برای کودکان، گفت: از آب بطری سالم استفاده شود.

مدیر گروه عفونی دانشگاه علوم پزشکی مازندران دقت در مصرف غذاهای مانده را خواستار شد و گفت: از خوردن غذاهایی که خارج از یخچال و فریزر مانده است خودداری کنند .

دکتر بابا محمودی شستن کاهو را بدلیل وجود چین و چروک روی آن را بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: حتما در زمان شستن کاهو دقت کافی داشته باشند تا بصورت بهداشتی ضد عفونی گردد.

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: به همراه داشتن بسته های سرم خوراکی (ORS) و آماده کردن آن برای درمان اسهال مهمترین اقدام خواهد بود.

وی تاکید کرد: این گونه بیماری های در اغلب اوقات مخصوصا در زمان کثرت رفت و آمد و مسافرتها یک مسئله غیر عادی محسوب نمی شود و هیچگونه موارد مشکوک و بیماری ناشناخته ای در استان مازندران وجود ندارد./عط

 

* براي مطرح كردن سوالات پزشكي خود اينجا را كليك كنيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار