اشعه ماوراء بنفش، عامل مهم چروكي پوست چهره

اشعه ماورا بنفش نور خورشيد به علت از بين بردن چربي و رطوبت روي پوست چهره و تخريب كلاژن هاي آن مهمترين عامل چروكي و پيري پوست محسوب مي شود.

دكتر خليل صداقت پيشه، متخصص پوست و زيبايي و كاشت مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: پيري و چروكي پوست از جمله ضايعاتي است كه موجب كاهش زيبايي پوست به ويژه در نواحي صورت و دست ها شده و در واقع اشعه ماورا بنفش و همچنين نوع ژنتيك عامل مهم اين امر محسوب مي شود.
وي گفت: اشعه ماوراي بنفش نور خورشيد به علت از بين بردن چربي و رطوبت روي پوست و تخريب كلاژن هاي آن مهمترين عامل پيري و چروكي پوست به ويژه در بين جوانان به شمار مي رود.
صداقت پيشه تصريح كرد: لايه هايي از چربي ها به طور طبيعي بر روي پوست جهت محافظت از آن وجود دارند كه نقش مهمي در تامين رطوبت مورد نياز نرمي و جلوگيري از بروز خشكي و چروكي پوست ايفا مي كنند و همچنين به همراه آن وجود باكتري هاي مفيد بر روي پوست مانع از رشد ميكروب هاي بيماري زا پوستي مي شوند.
وي اظهار داشت: اشعه ماورا بنفش و همچنين شستشوي مداوم پوست به ويژه با آب گرم موجب آب شدن و از بين رفتن لايه هاي چربي و باكتري هاي مفيد سطح پوست و در نتيجه بروز پيري زودرس و خشكي پوست (در جواني) مي شود.
اين متخصص پوست همچنين با اشاره به اينكه مصرف برخي از لوازم آرايشي به تنهايي نقش مهمي در خشكي و پيري پوست ايفا مي كنند، افزود: اگر لوازم آرايشي مداوم و يا به مدت طولاني به روي پوست باقي بماند مانع از ورود هوا و جذب اكسيژن لازم بر روي پوست شده و از سوي ديگر اغلب اين محصولات به علت وارداتي بودن آنها بر روي پوست مضر بوده و موجب بروز حساسيت هاي پوستي مي شود.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از مرطوب كننده ها به ويژه پس از شستشوي پوست، قرار نگرفتن طولاني مدت و يا پي در پي در معرض نور آفتاب و همچنين نبودن در مجاورت هواي سرد از مهمترين عوامل جلوگيري از بروز پيري زودرس پوست محسوب مي وشد.
صداقت پيشه افزود:افسردگي و ناراحتي هاي روحي و عصبي نيز در بروز پيري پوست نقش مهمي ايفا كرده و موجب از دست رفتن طراوت پوست مي شود./ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار