چه ميزي براي رايانه تان مناسبت تر است؟

میزهای L شكل هم برای چپ دست ها و افرادی كه دائماً باید بچرخند مناسب تر هستند و به این ترتیب فضایی 180 درجه برای كار كردن در اختیار كاربر قرار می دهند.

به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران؛ به تناسب فضا، می توانید از میان مدل های كوچك الی بزرگی كه در بازار موجود هستند انتخاب عاقلانه ای داشته باشید.

*راحتی

اگر بیشتر وقت خود را با كامپیوتر می گذرانید، باید میزی را انتخاب كنید كه پشت آن راحت باشید و پاهای خود را بتوانید در داخل آن جا بدهید. مطمئن شوید كه در حین نشستن پاها برخوردی با سیم ها نداشته باشند، چرا كه در صورت بروز چنین برخوردی، یا سیستم از كار می افتد و بسیاری از اطلاعات شما از بین برود، و یا اینكه ممكن است به كاربر شك الكتریكی وارد شود.

هوای محیط هر چه خنك تر باشد، كامپیوتر راحتتر كار می كند. برخی از میزها به گونه ای طراحی شده اند كه اجازه می دهند هوا به راحتی جریان پیدا كند.
فراموش نكنید كه ممكن است در حین كار با كامپیوتر مجبور به یادداشت برداری هم بشوید. اگر روی میز شما به اندازه كافی فضا وجود نداشته باشد، نه تنها جای موس، كیبورد، و مانیتور كافی نیست، بلكه امكان قرار دادن كاغذهای یادداشت بر روی میز از شما گرفته می شود.

باید توجه داشت كه انتخاب میز عریض مزایای دیگری را نیز با خود به همراه دارد. در صورت لزوم می توانید پرینتر، ظرف غذا، جا خودكاری، عكس های خانوادگی، و یا هر وسیله دیگری كه می خواهید در دسترس باشد را روی آن قرار دهید.برخی از میزهای كامپیوتر دارای محفظه ای كشویی برای قرار دادن كیبورد هستند. مزیت این طبقات كشویی این است كه جای بیشتری به شما می دهند و از نظر ارگونومی برای كسانیكه دچار مشكلات مفصلی هستند مناسب تر می باشند.

*معایب

از جمله معایب آنها هم می توان به این نكته اشاره كرد كه خیلی شكننده هستند و به راحتی حركت نمی كنند.

برخی از انواع میزهای كامپیوتر هستند كه دارای كشوهای متعددی می باشند. میز هر چقدر بزرگتر شده و امكانات بیشتری به آن افزوده شود، قیمتش هم افزایش پیدا می كند. به هر حال باید بر اساس شیوه زندگی خود تصمیم بگیرید كه كدام گزینه برای شما مناسب تر است.میزهایی كه برای قرار دادن در سه كنج دیوارها طراحی شده اند، هم از نظر زیبایی بهتر هستند و هم كار كردن با آنها ساده تر است.

میزهای L شكل هم برای چپ دست ها و افرادی كه دائماً باید بچرخند مناسب تر می باشند و به این ترتیب فضایی 180 درجه برای كار كردن در اختیار كاربر قرار می دهند.

اگر قصد خرید مانیتور بزرگی را داشته باشید، بالطبع فضایی كه باید به مانیتور اختصاص دهید نیز افزایش پیدا می كند و باید میز بزرگتری را تهیه كنید. كمی آینده نگر باشید و پیش از خرید به قرار دادن اسكنر و دستگاه فاكس بر روی میز خود فكر كنید.

*انتخاب صندلی

زمانیكه انتخاب میز تمام شد، باید به انتخاب صندلی مناسب بپردازید. صندلی را طوری انتخاب كنید كه به راحتی روی آن بنشینید. زمان تایپ كردن كمر باید كاملاً صاف باشد و پاها روی زمین قرار بگیرند. اگر فكر می كنید موقع تایپ كردن دچار مچ درد یا كمر درد می شوید، این امكان وجود دارد كه اندازه میز و صندلی شما با یكدیگر همخوانی نداشته باشند. ساده از این مسئله نگذرید، به مرور زمان این دردها مزمن شده و ممكن است اختلالات فیزیكی جبران ناپذیری را به شما تحمیل كند.

*میز استاندارد
میزهای كامپیوتر معمولی ارتفاعی در حدود 50 تا 70 سانتی متر دارند و برای افرادی با قد نرمال ساخته شده اند. اغلب آنها دارای صفحه كشویی كیبورد هستند. زمانی كه قصد خرید یك میز كامپیوتر استاندارد را دارید، حتماً به نیازهای بعدی خود فكر كنید.

*میز مدیریتی

میزهای مدیریتی استادانه تر ساخته شده اند و دارای جزئیات بیشتری هستند. عرض میز به مراتب بیشتر است، اما ارتفاع همان 50 الی 70 سانتی متر باقی می ماند. اغلب دارای چند كشو و كمد كوچك اضافی نیز می باشند.

*میزهای L شكل

این میزها دو تكه هستند و زمانیكه این دو تكه كنار هم قرار می گیرند، میز شكل L را پیدا می كنند. بهترین مكان برای قرار دادن این مدل میز گوشه های اتاق است. به دلیل آنكه همه چیز روی این نوع میزها در دسترس شما قرار می گیرند، خیلی معروف و محبوب هستند.

*میزهای U شكل

این میزها از سه بخش اصلی تشكیل می شوند: یك قفسه كه در وسط قرار می گیرد و دو میز كه در طرفین آن قرار گرفته و شكلی مشابه U را ایجاد می كنند. این نوع میزها به ویژه برای افرادی كه نیاز به مكانی اضافی برای كار كردن دارند و در خانه اتاق اختصاصی برای كار در اختیار ندارند، مناسب هستند. با این وجود فضایی كه این مدل میز اشغال می كند نسبت به همه موارد بیشتر است.

نمونه های ذكر شده، مدل های اصلی میزهای موجود در بازار هستند. شما با در نظر گرفتن فاكتورهایی كه در بالا به آنها اشاره كردیم، به خوبی متوجه می شوید كه به چه نوع میزی نیاز دارید؛اما باز هم قبل از اینكه تصمیم نهایی خودتان را بگیرید.

بهتر است سری به چند فروشگاه مختلف بزنید و قیمت ها و مدل های مختلف را با هم مقایسه كنید./ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار