نشريه فرانسوي:

تحريم ايران به صنايع فرانسه آسيب زده است

نشريه تخصصي فرانسوي در امور صنايع نوشت تحريم ايران به صنايع فرانسه آسيب زده است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشريه فرانسوي اوزين نوول، مهمترين بخشهايي که از اين وضع لطمه مي بينند، صنايع خودروسازي و صنايع غذايي هستند.

توقف همکاري پژو با ايران، موجب توقف فعاليت کارخانه وزول در فرانسه شده است که قطعات يدکي براي صادرات به ايران  توليد مي کرد. در نتيجه کارگران آن درحال حاضر بيکار شده اند.

منابع داخلي  در اين شرکت مي گويند مشاهده چنين وضعي در اين کارخانه از سال 1991 بي سابقه است.

تلاشهاي آمريکا عليه ايران براي شرکت پژو خبري خوشايند نيست چرا که اين  شرکت به علت بالا رفتن تنش ميان اتحاديه اروپا و ايران نيز بسيار متضرر شده بود.

شرکت پژو-سيتروئن که از سال 1978 در ايران حضور دارد،  هر سال 300 تا 400 هزار قطعه براي شرکت ايران خود شريک خود در ايران ارسال مي کند. اين شرکت نيز تحت ليسانس پژو، مدلهاي 206 و 405 را توليد مي کند. بازار ايران در مجموع دو درصد از گردش مالي بخش خودروسازي پژو يعني معادل يکصد و بيست ميليون  يورو را تامين مي کند.

به گفته يکي از فعالان در صنايع خودروسازي فرانسه، در سال 2011، يک ميليون و 600 هزار دستگاه خودرو در بازار ايران فروخته شد.

از سوي ديگر، شرکتهاي توزيع کننده فرانسوي نظير کرفور چندين سال است که در ايران به خصوص در منطقه تهران حضور دارند. از ديد صنايع بزرگ غذايي فرانسوي، ايران بازاري قابل توجه است. شرکت لبنياتي دانون  از شريکان شرکت لبنياتي سحر در ايران است و در سال 2011 کارخانه اي در اين کشور راه اندازي کرد. همچنين اين شرکت با آب معدني دماوند همکاري مي کند و در اين کشور غذاي کودک نيز توليد مي کند. شرکت بل محصولات خود را به ايران عرضه مي کند و شرکت لاتاليس که حضوري پررنگ در منطقه دارد، به دقت بازار ايران را دنبال مي کند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار