۱۰ : ۱۲ - يکشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۶
کد خبر: ۳۵۷۴۰۴۵
تاریخ انتشار: ۱۲ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۹:۲۰
لوپوئن:

نشريه فرانسوي لوپوئن در مقاله اي به قلم "آرمين عارفي" نوشت گاف بزرگ خبرگزاري رويترز درباره دختران نينجاي ايراني، برايش بسيار گران تمام شد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از لوپوئن، بنا بود گزارشي درباره دختران نينجاي ايران توسط رويترز منتشر شود ولي رويترز گاف داد.

عنوان رويترز اين بود: "هزاران زن نينجا براي تبديل شدن به زنان آدمکش(!) در ايران آموزش مي بينند." آيا اين خطايي سهوي بود يا تعمدي در کار بوده است؟ خبرگزاري رويترز ظاهرا خواسته است از حواشي جنجال هاي مطبوعاتي عليه ايران حول برنامه هسته اي اين کشور سوءاستفاده کند.

ديري نپاييد که بسياري از شبکه هاي جهاني که مشترک رويترز هستند، خبر را بازتاب دادند. در ايران موج خشم و انزجار محسوس است.

رويترز که متوجه خطاي خود شده بود، تلاش کرد دو روز بعد آن را جبران کند و عنوان ديگري به اين گزارش افزود: "سه هزار زن نينجا در ايران آموزش مي بينند." اما ديگر کار از کار گذشته بود.

"راحله داودزاده" يکي از اين زنان مي گويد تا به امروز رويترز کاري براي جبران خسارتي که به ما وارد زده، نکرده است. به همين علت ما از انان شکايت  مي کنيم. ما مي خواهيم که جهانيان بدانند که رويترز درباره ما دروغ گفته است.

به گفته پرس تي وي خبرنگار رويترز که مصاحبه را انجام داده بود اندکي قبل از آغاز فرايند قضايي ايران را ترک کرد.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تصميم گرفت مجوز فعاليت يازده خبرنگار رويترز را در ايران لغو کند.

استفن ادلر سردبير رويترز گفت: ما مي پذيريم که خطايي صورت گرفته و آن را مسئله اي جدي مي دانيم.

هرچند خطاي رويترز بسيار بزرگ بود؛ ممنوعيت فعاليت آن برايش بسيار فاجعه آميز است./ا

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر