مصرف گوجه فرنگي به هضم غذا كمك مي كند

مصرف گوجه فرنگي به هضم غذا كمك مي كند و با قليايي كردن خون در درمان بيماري نقرس و روماتيسم مؤثر است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ اعظم دوست محمديان، كارشناس انيستيتو تغذيه و صنايع غذايي كشور ضمن بيان اين مطلب اظهار داشت: گوجه فرنگي حالت اسيدي خون را كاهش داده و باعث قليايي شدن آن مي شود و براي افرادي كه دچار بيماري نقرس هستند بسيار مفيد است.
اعظم دوست محمديان با اشاره به اين كه رنگ قرمز گوجه فرنگي به علت وجود رنگدانه اي گياهي به نام ليكوپن است، افزود: گوجه فرنگي خام سرشار از ويتامين ث است اما رنگدانه هاي گياهي آن كمتر از گوجه فرنگي هاي پخته هضم مي شود همچنين اضافه كردن چربي هاي مفيد مانند روغن زيتون جذب ليكوپن را افزايش مي دهد.
وي توصيه كرد: گوجه فرنگي را هم به صورت خام و هم به صورت پخته در برنامه غذايي خود قرار داده تا هم ويتامين ث و هم از خواص بي شمار ليكوپن بهره مند شوند.
اين كارشناس تغذيه خاطر نشان كرد: مطالعات نشان مي دهد مصرف مداوم گوجه فرنگي، خطر ابتلا به سرطان پروستات را كاهش مي دهد مطالعات نشان داده اند افرادي كه در هفته 7 واحد يا بيشتر گوجه فرنگي مصرف مي كنند، 60 درصد كمتر در معرض ابتلا به سرطان هاي مري، معده، دهان و روده بزرگ قرار مي گيرند.
دوست محمديان ادامه داد: با توجه به اين كه خوردن سبزي هاي تازه و انواع ميوه ها براي سلامتي و جلوگيري از چاقي مهم است، خوردن گوجه فرنگي به عنوان يك ماده غذايي با ارزش در رژيم غذايي روزانه يا هفتگي توصيه مي شود./ح


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار