برگزاری جشن نوروز در میان مردم كره جنوبی

آخرین برنامه نوروزی سال 91 روز شنبه در جمع كثیری از مردم كره جنوبی برگزار شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ سفارت ایران در سئول به منظور شناساندن بیشتر ویژگی های راستین فرهنگ عمیق كشورمان و روابط دیرینه تهران - سئول، جشن بزرگ نوروز را در مركز فرهنگی منطقه 'یانگ چون' در حضور بیش از هزار نفر از شهروندان پایتخت كره برگزار كرد.

در این مراسم چند تن از مقام های دانشگاهی و دولتی كره از جمله دكتر 'هی سو لی'، استاد مردم شناسی دانشگاه هانیانگ ، رییس انجمن فرهنگی كره، شهردار منطقه 'یانگ چون' و رییس مركز فرهنگی منطقه ضمن سخنرانی و بازگو كردن تاریخ دو كشور ، با اشاره به اسناد تاریخی از جمله جاده ابریشم به معرفی فرهنگ ایران و عید نوروز و همچنین روابط دوستانه و قدیمی ایران و كره پرداختند.

فرهیختگان كره جنوبی ابراز امیدواری كردند كه مناسبات دو كشور در زمینه های مختلف همچنان گسترش یابد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران نیز طی سخنانی به معرفی عید باستانی نوروز پرداخت.

'احمد معصومی فر' گفت: نوروز كهن ترین جشن گیتی و قوی ترین رشته پیوند بین نسل های گذشته و حال است كه بیش از 3000 سال قدمت دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به ثبت روز بین المللی نوروز از سوی مجمع عمومی سازمان ملل در سال 2010 اظهار داشت: نوروز پیام آور بهار و زیبایی هاست.

معصومي فر ادامه داد: این جشن ملی ابتدا در سرزمین ایران برپا شد و به سرعت به دیگر مناطق جهان گسترش یافت. امروز نوروز زبان مشترك حوزه تمدنی ایران از شمال بالكان تا شرق شبه قاره هند با جمعیتی بیش از 300 میلیون نفر می باشد.

وی در ادامه افزود: سنتهای نوروز مردم را به تقویت روابط و ارزشهای انسانی، بازگشت به طبیعت و دوست داشتن زیبایی ها و خوبی فرا می خواند و مردم ایران در طول تاریخ با روحیه صلح دوستی خود بخوبی این سنت ها را پاس داشته اند.

در بخش از این مراسم گروه موسیقی اعزامی از ایران به اتقاق یك گروه نمایش ایرانی و همچنین یك گروه تئاتری كره بطور مشترك برنامه هایی جهت معرفی گوشه هایی از فرهنگ نوروز و سفره هفت سین بشكلی نمادین اجرا كردند.

این جشن نوروزی با سرود 'ای ایران ای مرز پرگهر' و همخوانی و زمزمه ایرانیان حاضر و تشویق پیاپی جمعیت به پایان رسید. /ق2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار