اوباما افزايش دريافت ماليات از ثروتمندان آمريکا را خواستار شد

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز شنبه نظام مالیاتی کنونی این کشور را نا عادلانه توصیف کرد و افزایش مالیات بر ثروتمندان را خواستار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران باراک اوباما در یک سخنرانی رادیو تلویزیونی هفتگی گفت: « در جامعه امروز آمریکا میزان مالیاتی که از برخی ثروتمندان دریافت می شود، در پایین ترین سطح در پنجاه سال گذشته قرار دارد ».
اوباما اعلام کرد نظام مالیاتی کنونی آمریکا شرایطی برای میلیاردهایی چون وارن بافِت سرمایه گذار و بیل گیتس، موسس مایکروسافت فراهم کرده است که کمتر از منشی های خود مالیات پرداخت کنند.
وی با اشاره به اینکه « این وضع عادلانه نیست و دلیلی ندارد ادامه داشته باشد »، این سئوال را مطرح کرد که « آیا ما می خواهیم کاهش دریافت مالیات از ثروتمندان آمریکا مثل من، وارن بوفه و بیل گیتس ادامه داشته باشد؟ آیا ما می خواهیم به سرمایه گذاری در چیزهایی که به پیشرفت اقتصادی منجر می شود و در حفظ امنیت ما نقش دارد، ادامه دهیم؟ ».
اوباما در حالی این اظهارات را بیان کرد که کنگره آمریکا قصد دارد پیشنهاد افزایش دریافت مالیات از افرادی را که در سال بیش از یک میلیون دلار در آمد دارند، بررسی کند.
اوباما از آمریکایی ها خواست به صورت مستقیم از اعضای کنگره بخواهند از این پیشنهاد حمایت کنند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، اوباما گفت: « با تلفن کردن، نامه نوشتن و ملاقات از آنها بخواهید به کاهش اعمال مالیات بر ثروتمندان پایان دهند »./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار