مشهد/

مشهد امسال با چهره ای متفاوت به استقبال از بهار و زائران شتافت

در ایام نوروز امسال زائران و مسافران بسیاری به مشهد مقدس آمدند تا لحظه تحویل سال و نوروز را در جوار بارگاه منور رضوی آغاز کنند. از همین رو از ماه ها پیش شهرداری مشهد با برنامه ریزی های گسترده و بسیج عمومی نیروهای خود کوشید زمینه لازم برای میزبانی شایسته و استقبالی گرم از زائران امام هشتم(ع) را فراهم کند.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نتیجه این تلاش ها نیز همگی در ایجاد طراوات و شادابی در شهر و رضایت خاطر زائران و مسافران نوروزی و شهروندان مشهدی نمود یافت

برپایی 11 ایستگاه بهارانه و ازائه خدمات متنوع آموزشی، علمی، تفریحی، فرهنگی، نصب بیش از 500 المان نوروزی موقت و دائم در میادین شهر و ورودی های مشهد، آماده باش تمام نیروی خدماتی شهرداری به منظور ارائه خدمات مطلوب به زائران در ایام نوروز، همچنین برپایی22 ایستگاه استقبال از زائر و تجهیز كمپ هاي طرق،‌ بابا قدرت، مركز اسكان وحدت، مركز شهيد خورشيدي و همچنين مركز اسكان جمهوري اسلامي، برپایی جنگ های شبانه در بوستان های محلی و کمپ های زائران، اجرای تئاتر خیابانی در ده بوستان مشهد، فعالیت فرهنگسراهای ایمنی، بهشت، غدیر، کودک و آینده و زیارت، چاپ کتابچه و کتاب های راهنمای زائران و توزیع آن در مبادی ورودی شهر از فعالیت ها و اقداماتی است که در حوزه فرهنگی انجام شده است.

از آنجا که مخاطب طیف گسترده خدمات در بخش های مختلف شهرداری زائران و مجاوران شهر مشهد بودند؛ به سراغ آنان رفتیم و نظر آنان را در خصوص خدماتی که در شهر ارائه شده است؛ جویا شدیم.

فصل بهار تمام عیار به مشهد آمده است

مصطفی احمدی، 32 ساله؛ کارمند به همراه خانواده خود در حاشیه بولوار فرودگاه در حال عکس گرفتن از المان سیبی است که در کنار فضای سبز جانمایی شده است. وی که از تبریز به مشهد آمده در خصوص زیباسازی فضای شهر می گوید: بعد از قم، تهران و شاهرود؛ دیروز به مشهد رسیدیم. خیلی شهر را نگشتم اما در مسیری که به حرم منتهی می شد؛ چند مجسمه و المان زیبا را مشاهده کردم. به نظر من امسال شهر مشهد چهره ای متفاوت تر از هر سال به خود گرفته است. نشانی این تفاوت را می توان در فضاآرایی های متفاوت این شهر با دیگر شهرهایی دانست که در راه از آن ها دیدن کردم. با کاشت گل های رنگارنگی که در هر میدان شهر قابل مشاهده است، گویی فصل بهار تمام عیار به مشهد آمده است.

اطلاع رسانی های شهری پررنگ تر شود

خانم سلیمانی نژاد 47 ساله، در گوشه ای از خیابان مشغول خواندن آدرسی است که روی کاغذ نوشته شده، او یک هفته ای است از کرمان به مشهد آمده و در خصوص خدماتی که ارائه شده می گوید: مشهد همانند خانه ای برای زائران امام هشتم(ع) است که حیاط آن واقعا زیبا و دلنشین طرح ریزی و رنگ آمیزی شده است. تنوع گل های کاشته شده در شهر فصل بهار را به رخ می کشد و المان هایی که در همه جای شهر به خوبی قابل مشاهده است، به زیبایی آن افزوده است. وی به آدرسی که در دست دارد اشاره می کند و می گوید: تنها اگر اطلاع رسانی از طریق تابلوهای شهری بیشتر شود؛ به زائرانی که با مشهد آشنایی چندانی ندارند؛ کمک شایانی می کند.

ایستگاه های بهارانه ابتکار جالب شهرداری مشهد است

خانم رحمتی فرد؛ 56 ساله از آستارا مشغول انجام تست دیابت در غرفه سلامت و غربالگری دیابت ویژه بانوان در ایستگاه بهارانه واقع در کوهسنگی است. وی می گوید: این طور که این تست نشان می دهد؛ باید تحت نظر پزشک قرار گیرم ولی گمان می کردم مشکلی متوجه من نیست. اگر به این ایستگاه نمی امدم متوجه چنین مشکلی نمی شدم. ابتکار ارائه خدمات پزشکی در این ایستگاه بسیار جالب است که در هیچ شهر دیگری ارائه نشده است. غرفه های صنایع دستی؛ آشپزی سنتی و مشاوره های خانواده و تغذیه نیز بخش های جالب دیگری بود که در این ایستگاه نظرم را به خود جلب کرد. البته به دلیل خدمات مفیدی که این ایستگاه ها ارائه می کنند، ازدحام زائران زیاد است و به نظرم اگر تعداد این ایستگاه ها بیشتر شود؛ مورد استقبال و استفاده بیشتری قرار می گیرد.

فضاسازی امسال شهر، بهتر از گذشته بود

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر مشهد، دراین باره به بازدید خود از المان های نوروزی اشاره کرد و به خبرنگار ما گفت: فضاسازی شهر امسال نسبت به سال گذشته خیلی بهتر بود.

غلامرضا بصیری پوربا اشاره به هزینه های صورت گرفته برای فضاسازی شهر و طراحی و نصب المان های شهری خاطرنشان کرد: تمام هزینه ها به ایجاد فضای با نشاط در شهر برای زائران و مجاوران می ارزد.

وی ادامه داد: المان های نوروزی مورد استقبال خوب مردم قرار گرفته است به طوری که اغلب زائران و مجاوران با آنهاعکس یادگاری می گیرند.

بصیری پور فضاسازی امسال شهررا نسبت به سال گذشته متفاوت تر توصیف کرد . افزود: استقبال خوب شهروندان و زائران نشان از رضایت آنان از اقدامات استقبال از بهار شهرداری است.

بیش از 500 المان نوروزی در مشهد نصب شد

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد نیز در این باره به خبرنگار ما با اشاره به نصب المان نوروزی در سطح شهر می گوید: بیش از 500 یادمان نوروزی نیز به مناسبت فرارسیدن بهار 91 در مشهد به نمایش درآمد.

حسین شادکام با اشاره به فعالیت آتش نشانان کوچک افتخاری در ایام نوروز در کمپ های باباقدرت، طرق و هتل های سطح شهر گفت: این آتش نشانان به زائران امام رضا (ع) با اهدا بسته های فرهنگی خوش آمد گفتند.

وی اظهار کرد: کتابچه سفر امن، بروشور استقبال از بهار، کلاه کاغذی ایمنی، کارت تبریک سال نو و شاخه های گل از جمله هدایای آتش نشان کوچک افتخاری فرهنگسرای ایمنی مشهد به زائران امام رضا (ع) بود.

شادکام با اشاره به تجهيز 25 پل گالري در سطح شهر مشهد خاطر نشان کرد: ‌به منظور استقبال از بهار امسال تعداد 237 اثر هنري در اين پل گالري ها نصب شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد همچنین به انتشار کتاب سیمای گردشگری مشهد اشاره کرد و افزود: 3 هزار عدد سی دی مستند خورشید شرق و نرم افزار گردشگری، دوهزار عدد کتابچه پالتویی، نقشه گردشگری به زبان هاي انگلیسی، عربی و فارسی و نيز نقشه کودکانه و نقشه تخصصي با اطلاعاتي نظير نشاني پایگاه های راهنمای زائر، هتل ها، راه آهن و فرودگاه از جمله اقداماتي است كه در اين ايام انجام شد./س

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.