توصیه هایی در خصوص بهداشت چشم سالمندان؛

ديدن جرقه هاي نوراني در چشم را جدي بگيريد

کارشناس مسئول برنامه سالمندان و میانسالان اهواز توصيه هايي در خصوص بهداشت چشم سالمندان ارائه داد.

به گزارش سرويس علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ صبیحه ضاغم، کارشناس مسئول برنامه سالمندان و میانسالان اهواز در اين رابطه اظهار داشت: بهتر است سالمندان در صورت بروز هر نوع ناراحتي در ديدن مثل تار شدن ديد، ديدن جرقه هاي نوراني، كج و معوج ديدن خطوط صاف، درد و قرمزي چشم ها به پزشك مراجعه كنند.

وي معاینات دوره ای چشم پزشکی را در دوران سالمندي ضروري عنوان كرد و افزود: لازم است كه در هوای آفتابی از عینک آفتابی استفاده كرده و اگر چشم آنها به سرما حساس است و دچار آبریزش می شود در هوای سرد نيز عینک بزنند.

ضاغم خاطرنشان كرد: در صورت ورود گرد و غبار به چشم، چای تازه دم تنها محلول خانگی است که می توانند برای شستشوی چشم استفاده کنند، البته به شرطی که فنجان و دست ها کاملاً تمیز باشد و اگر پس از شستشو احساس کردند چیزی در چشم باقی مانده از دست کاری چشم خود داری کرده به پزشک مراجعه کنند.

وي تصريح كرد: مصرف میوه و سبزی حاوی ویتامین A مانند هویج، گوجه فرنگی، نارنگی، اسفناج، انبه، کدوحلوایی و زردآلو برای چشم مفید است.

کارشناس مسئول برنامه سالمندان و میانسالان اهواز با بيان اين كه سیگار کشیدن موجب ابتلای سریع تر به آب مروارید مي شود، گفت: سالمندان بايد برای کنترل قندخون و فشارخون به پزشک مراجعه كرده زيرا در صورت عدم تشخیص و درمان به موقع، عوارض چشمی شدیدی به وجود می آید.

وي توصيه كرد: در صورت تجویز پماد یا قطره چشمی توسط پزشک، قبل از باز کردن در قطره یا پماد دست های خود را با آب و صابون شسته و بعد از باز کردن در قطره یا پماد آن را طوری روی زمین بگذارید که لبه آن با زمین تماس نداشته باشد.

ضاغم ادامه داد: دقت کنید نوک قطره یا لوله پماد با چشم تماس پیدا نکند و قطره و پماد را سر ساعت مصرف کنید./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار