رئیس انجمن علمی مامایی ایران :

سزارين روشي مناسب براي 15 درصد بارداري ها

رئيس انجمن علمي مامايي ايران گفت : سزارین برای 15 درصد از خانم های باردار ، یعنی خانم های بارداری که یا خود یا کودک آن ها در معرض خطر قرار دارند روش بسیار خوبی مي باشد.

ناهید خداکرمی رئيس انجمن علمي مامايي ايران در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه انجام مداخلات مغاير فيزيولوژي بدن در دوران بارداري مي تواند عوارضي براي مادر و نوزاد به همراه داشته باشد گفت: اگر در دوران بارداری مادر باردار توانمند باشد تا مراقبت از خود را فرا گرفته و ورزش های دوران بارداری ، کف لگن و آرام سازی عضلانی را انجام دهد ، نه تنها عوارضي نخواهد داشت ، بلکه زایمان با کیفیتي را نیز تجربه خواهد نمود .

وي با اشاره به اينكه هر مداخله ای می تواند پروسه زایمان و بارداری را تحت شعاع قرار دهد و خطراتی رابرای مادر و جنین ایجاد نماید يادآور شد: هنگامی که مادری متقاضی سزارین به علت ترس از درد می شود ، وظیفه تیم درمان آموزش فلسفه درد به مادر و هورمونهای مترشحه ضمن درد در بدن و مفید بودن انتقال هورمونها است كه در اين صورت اين افراد ترس از درد نخواهند داشت.

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سرطان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی اظهار داشت : اگر نقش مداخلات حین بارداری ، حین زایمان و سزارین برای مادر باردار آموزش داده شود مسلما هیچ مادری متقاضی سزارین نخواهد بود .

سزارين براي 85 درصد زايمان ها عوارض دارد

وی در ادامه گفت : سزارین برای 15 درصد از خانم های باردار ، یعنی خانم های بارداری که یا خود یا کودک آن ها در معرض خطر قرار دارند روش بسیار خوبی مي باشد ولي برای 85 درصد باقی ، سزارین نه تنها مفید نیست بلکه می تواند عارضه دار بوده و مشکلاتی را ایجاد نماید .

خدا کرمی افزود : مهمترین مشکلی که بارها عنوان شده تولد انتخابی و یا ختم زودرس بارداری است که در حال حاضر اغلب جنینهای ما در معرض تولد های زودرس قرار دارند .

وي ادامه داد : هز چند به ظاهر این نوزادان ممكن است وزن مناسبی داشته باشند ولي از نظر تکامل مغزی ، دستگاه گوارش و ریه مشکلات متعددی را در زندگی آتی خواهند داشت .

وی تصریح کرد : گروه متخصصین زنان ، گروه مامایی و نيز مردم باید بدانند که مداخله در پروسه زایمان و تولد های زودرس به معنای آن است که ما به صورت عمدی نسل آینده کشور را در معرض یک سری آسیب هاي روانی ، فیزیکی و جسمی قرار می دهیم كه در اين راستا بايد عملکرد تیم درمان مبتنی بر مستندات علمی و شواهد علمی بوده و از رفتارهای سلیقه ای در اداره زایمان ها و بارداری ها خودراری شود./ ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار