مازندران/قائم مقام ثبت احوال؛

اعطای کارت شناسایی هوشمند ملی در کشور

قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها از اعطای شماره منحصر به فرد در قالب کارت شناسایی هوشمند ملی خبر داد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛فریدون انصاری اظهار داشت: با این کارت مردم در مراجعه‌های مختلف به سازمان‌ها، نهادها، دستگاه‌های اجرایی، مراکز بهداشتی و درمانی و نیازی به همراه داشتن پرونده‌های مختلفی ندارند و با این  کارت هوشمند تمام مشخصات لازم برای در اختیار آنها است.

* میانگین سن ازدواج 22.5 سال
انصاری در ادامه میانگین سن ازدواج مردان در کشور را 27 سال و زنان را 22 سال اعلام کرد و گفت: این میانگین در مردان مازندران 26 سال و در زنان مازندرانی نیز 22 سال است.
وی همچنین امید به زندگی در مردان را در کشور 71 سال و هفت ماه و زنان را 73 سال و شش ماه دانست و ابراز داشت: این آمار در مردان و زنان مازندرانی به ترتیب 71 سال و سه ماه و 72 سال و سه ماه است.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها گفت: مازندران بیش از چهار درصد جمعیت کشور را به خود اختصاص داده است.
این مسئول با اشاره به اینکه مازندران در نرخ ثبت وقایع حیاتی ولادت رتبه 29، وفات رتبه سه، ازدواج رتبه 25 و طلاق رتبه شش را در کشور دارد، تصریح کرد: همکاران ثبت احوال در روستاها و جاهای دور افتاده مازندران باید وقایع حیاتی را به موقع ثبت کنند.
وی در امور استان‌ها از مردم این استان خواست با توجه به رتبه نامناسب ولادت و ازدواج، این وقایع را در اداره‌های ثبت احوال محل زندگی خود ثبت کنند.
انصاری نقش اطلاع‌رسانی از سوی رسانه‌ها را مهم تلقی کرد و یادآور شد: باید مردم را آگاه کنیم و رسانه نقش کلاس آموزشی در این بخش دارند.
این مسئول در ثبت احوال کشور با اشاره به جمعیت 3 میلیون و 100 هزار نفری مازندران خاطرنشان کرد: از این تعداد یک میلیون و 600 هزار نفر در شهر و بقیه در روستا زندگی می‌کنند.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها ادامه داد: جمعیت مردان در مازندران یک میلیون و 600 هزار نفر و جمعیت زنان نیز یک میلیون و 500 هزار نفر است.
انصاری در امور استان‌ها  اضافه کرد: بیشترین نرخ ولادت در مازندران در بهشهر و کمترین نرخ این واقعه در تنکابن ثبت شده است.
وی همچنین بیشترین نرخ وفات در این استان را مربوط به رامسر و کمترین نرخ وفات را مربوط به محمودآباد اعلام کرد و ابراز داشت: بیشترین نرخ ازدواج به نکا و کمترین آن به نوشهر تعلق دارد.
انصاری در ادامه با بیان اینکه بیشترین طلاق ثبت شده مازندران مربوط به چالوس و کمترین آن به سوادکوه تعلق دارد، تصریح کرد: مازندران رتبه پنجم مهاجران وارد شده در کشور را دارد.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها با ابراز نگرانی از افزایش آمار طلاق خاطرنشان کرد: عواملی همچون آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و مشکلات اقتصادی نیز در بروز این مشکل دخالت دارد.
وی همچنین آمار ازدواج در کشور را نامناسب دانست و اذعان داشت: باید مسئولان موانع پیش روی ازدواج جوانان را برطرف کنند که اشتغال و مسکن از مهم‌ترین این موانع است.
قائم مقام سازمان ثبت احوال کشور در امور استان‌ها با اشاره به اینکه در گذشته خانواده‌ها با هم  در کنار یکدیگر زندگی می‌کردند، متذکر شد: مسئله افزایش طلاق باید از سوی مسئولان، رسانه‌ها، کارشناسان و روحانیان بررسی شود./س
 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.