رئيس كل دادگستري استان كرمان:

تعامل و هم‌انديشي نهادهاي مرتبط يك انتخابات آرام را رقم مي‌زند

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: تعامل و هم اندیشی نهادهای مرتبط در برگزاری انتخابات، باعث آرامش مردم ،کاندیداها ، طرفداران آنها و در نهایت برپایی انتخابات پر شور خواهد بود.

به گزارش سرويس استانهاي باشگاه خبرنگاران به نقل از دادسراي كل استان كرمان، رئیس کل دادگستری استان در جمع ثبت نام شدگان کاندیداتوری نمایندگی مجلس شورای اسلامی در شهر کرمان وراور که با حضور اعضاي ستاد پیش بینی ، پیشگیری ومقابله با جرائم انتخاباتی در دادگستری برگزار شد، با تأکید بر نقش پیشگیرانه قوه قضائیه از جرائم گفت: دستگاه قضایی قصد هیچگونه دخالتی در نظارت و اجرای انتخابات ندارد و این وظائف در قانون مجری مشخص دارد.

حجت الاسلام علی توکلی افزود: برای دستگاه قضایی حفظ آرامش و آسایش جامعه در ایام قبل، حین و بعد از برگزاری انتخابات از اهمیت بسزایی برخوردار است و در این زمینه به وظیفه خود با تمام توان عمل می کند.

وی دعوت دادگستری از افرادی که برای نمایندگی مجلس ثبت نام کرده اند را فارغ از تعیین صلاحیت آنان، طی سی ساله انقلاب اسلامی ابتکاری جدید و در نوع خود قابل توجه توصیف کرد و گفت: این اقدام نیز در راستای وظائف پیشگیرانه دستگاه قضایی از بروز جرائم ، انجام شده و بی شک آثار خوبی به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کرمان راهبرد اساسی دستگاه قضایی را هماهنگی و هم افزایی با سایر نهادهای قانونی در جهت برگزاری انتخابات پرشور و کم مسئله اعلام کرد و گفت: موضع گیری کشورهای معاند همواره بعد از برگزاری انتخابات در میهن اسلامی وجود داشته و دراین دوره نیز با تمام توان در این زمینه ورودمی کنند و وظیفه ماست که دشمن را در موضع انفعال قرار دهیم.

وی مشارکت مردم و تجلی نشاط سیاسی در جامعه را بسیار با اهمیت برشمرد و تاکید کرد: برگزاری انتخابات پرشور در ابعاد مختلف سیاسی بین المللی نیز دارای اهمیت است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود خاطرنشان ساخت: در عین آزادی برای رأی دادن و طرفداری از کاندیدای مورد نظر ، فضای جامعه باید از تخریب ، توهین و زیرپاگذاشتن قوانین پاک باشد و فضای این گونه اقدامات مورد تحمل دستگاه قضایی نیست.

وی از افرادی که برای کاندیداتوری ثبت نام کرده اند خواست ؛ در صورت تأیید صلاحیت و شروع اقدامات بعدی برای نمایندگی، نسبت به مطالعه قوانین انتخابات اهتمام نموده و این امر را به مسئولین ستادهای تبلیغاتی خود نیز سفارش نمایند.

حجت الاسلام توکلی در پایان بر انجام تبلیغات سالم و مراقبت از اموال عمومی و مردم نیز تأکید کرد.

دادستان عمومی وانقلاب کرمان نیز طی سخنانی رویکرد ستاد پیش بینی، پیشگیری و مقابله با جرائم انتخاباتی را در راستای اجرای ماده 67 قانون انتخابات دانست و گفت: تمام اقدامات و برنامه های این ستاد در راستای پیشگیری ازجرائم است.

"یداله موحد" افزود: مجلس شورای اسلامی از جایگاه بسیار رفیع و تعیین کننده در نظام اسلامی برخورداراست و داوطلبان نمایندگی نیز به عنوان حافظان شأن مجلس و نمایندگان مردم باید بیشترین التزام و تقیّد براجرای قانون را داشته باشند.

وی تاکید کرد: مردم نیز توقع قانونمداری و التزام کامل نمایندگان را به قانون دارند و این انتظاری بجایی است.

دادستان کرمان از نامزدهای کاندیداتوری نمایندگی مجلس خواست از بداخلاقی های انتخاباتی پرهیز کنند و در این راستا آموزشهای لازم را به اعضای ستادهای تبلیغاتی و انتخاباتی خود نیز ارائه نمایند.

موحّد بر استفاده از مشاور حقوقی و افراد خبره در این زمینه برای اشراف کامل ستادهای انتخاباتی نامزدها به مسایل قانونی تأکید کرد.

فرماندار کرمان نیز ثبت نام نامزدهای کاندیداتوری مجلس را نشان از احساس تکلیف ، توکل ، اعتماد به نفس و علاقه مندی آنها به نظام اسلامی دانست و گفت: حضور خوب و حداکثری افراد در ثبت نام برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی می تواند به عنوان نمادی از مشارکت خوب مردم در انتخابات اسفندماه قلمداد شود.

بهنام سعیدی مسیر حرکت برگزار کنندگان و ناظرین انتخابات را در راستای توجه به منویّات مقام معظم رهبری و تفکرات و فرمایشات ایشان دانست و گفت: رعایت قانون و قانونمندی با جدیّت مورد تأکید است و به عنوان ملاک عمل دنبال می شود.

وی امانت داری و صیانت از رأی مردم را بسیار مهم و ضرورت شرعی و قانونی توصیف کرد و گفت: اطمینان جامعه و مردم از عمل به این امر مهم ، زمینه حضور پرشور و حداکثری آنها را در انتخابات فراهم می آورد.

سعیدی افزود: نظام اسلامی بعد از سی سال حضور و تجربه ارزشمند در ابعاد گوناگون و برگزاری انتخابات مختلف به نظامی مترقی و نمونه در دنیا مبدل شده است .

رئیس ستاد اجرایی برگزاری انتخابات شهرستان کرمان با اشاره به تعریف 25 فرآیند در برگزاری انتخابات، گفت: 24 فرآیند در سطح کشور به صورت کامل رایانه ای برگزار می شود و تنها فرآیند آخر که برگ رأی می باشد فقط در 10 درصد از حوزه های رأی گیری در کشور رایانه ای است.

سعیدی با تأکید بر عمل به قانون در تمامی مراحل توسط نامزدهای نمایندگی و ستادهای آنها ، یادآور شد: در انجام تبلیغات ، کاندیداها ظرفیت ها ، توانمندیها و محسنات خود را تبلیغ نمایند و از زیر سوأل بردن سایر رقبا در جهت افزایش رأی خود جداً اجتناب کنند.

وی نشر اکاذیب و سیاه نمایی خدمات دولت و نظام را در انجام تبلیغات انتخابی توسط نامزده ها امری مذموم و خلاف قانون توصیف کرد و گفت: دشمن نیز بـــــــه دنبال بهره برداری و فضاسازی از اینگونه اقدامات احتمالی بعضی از کاندیداها ست که به مقاصد خود دست یابد.

فرماندار کرمان با قدردانی از اقدامات دستگاه قضایی ،گفت: همراهی ، تعامل و هم اندیشی نهادهای مرتبط در برگزاری انتخابات، باعث آرامش مردم ،کاندیداها ، طرفداران آنها و در نهایت برپایی انتخابات پر شور خواهد بود./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.