در نوروز سال 91

حضور بیش از 54 میلیون نفر بار زائر در بقاع متبرکه و امامزادگان

معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ایام تعطیلات نوروز سال 91 نزدیک به 54 میلیون و 903 هزار و 645 نفر بار زائر در امامزادگان وبقاع متبرکه سراسر کشور حضور داشتند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل حجت الاسلام و المسلیمن احمد شرفخانی امروز 19 فروردین ماه سال 91 در جمع اصحاب رسانه با بیان این مطلب افزود: در سال گذشته نزدیک به 46 میلیون نفر زائر در امامزادگان هستند که امسال نسبت به سال قبل حضور زائران در ایام تعطیلات نوروز رشد چشم گیری داشته است.
وی اضافه کرد: امسال در بیش از 4 هزار امامزاده و بقاع متبرکه واقع آرامش هایی انجام شد که بیش از 33 هزار نفر از کارکنان اوقاف و خادمین مسئولیت برگزاری این طرح را بر عهده داشتند.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف تصریح کرد: طرح آرامش بهاری که از 28 اسفند ماه سال 90 آغاز و تا 14 فروردین ماه سال 91 ادامه داشت پس از ارزیابی های صورت گرفته این طرح در سه بخش در 3 هزار و 90 بقعه و امامزاده متبرکه اجرا شده است.
*حضور 3 میلیون و 400 هزار نفر در بقاع در لحظه تحویل سال نو
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی اضافه کرد: در لحظه تحویل سال نزدیک به یک هزار و 638 امامزاده و بقاع متبرکه ویژه برنامه تحویل سال نو را برگزار کردند که بیش از 3 میلیون و 400 هزار نفر از زائر از برنامه ها در جوار امامزادگان استفاده کردند وی از دیگر بخشهای این طرح حضور 532 روحانی و طلاب از حوزه علمیه قم و 995 نفر طلاب بومی و حضور 270 روحانی در خیمه های معرفت برای هر چه بهتر طرح آرامش بهاری عنوان کرد.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه در یکصد و 52 امامزاده و بقعه متبرکه خیمه های معرفت برگزار شده است افزود: این خیمه ها شامل بخش های کودکان، نوجوانان، مشاوره، خانواده ، عفاف و حجاب و پاسخ گویی به مسائل شرعی بوده است که بیش از 3 میلیون و 700 هزار نفر از برنامه های این طرح بهره مند شدند.
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی از دیگر برنامه ها را برگزاری 2 نمایشگاه گرافیکی و طراحی با عنوان عفاف در آینه حجاب و آرامش بهاری در 2 هزار امامزاده عنوان کرد و گفت: تعداد 3 میلیون و 380 بروشور تولید استان در امامزادگان توزیع شده است.
وی ادامه داد: در طرح آرامش بهاری از 7 هزار تیز تبلیغاتی استفاده شده است و در 571 هزار امامزاده سامانه بلوتوث وجود داشت.
معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: در خصوص ارائه تسهیلات به مسافران نوروزی و اسکان در زائر سراها و بقاع 2 میلیون و 262 هزار نفر اسکان در امامزادگان و بقاع حضور داشتند.
وی گفت: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته در بقاع متبرکه از برنامه های طرح آرامش بهاری 86 درصد از مردم خوب و عالی نظر دادند.
حجت الاسلام و المسلمین شرفخانی با اشاره به اینکه در 152 امامزاده خیمه معرفت و 819 امامزاده پایگاه مشاوره برپا بود، 242 بازرس از برنامه های بازدید کردند.
وی خاطر نشان کرد: تنها 20 درصد از عواید امامزادگان صرف هزینه فرهنگی شده و مابقی در محل نیت واقفین خیر اندیش اجرا می شود./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار