بندرعباس/معاون وزیر راه و شهرسازی؛

احداث بزرگراه بندرعباس سیرجان سال 91 به اتمام می‌رسد

معاون وزیر راه و شهرسازی از تکمیل بزرگراه بندرعباس سیرجان تا سال 91 خبر داد

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛احمد صادقی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از قطعات مختلف بزرگراه بندرعباس سیرجان در جمع خبرنگاران گفت: بزرگراه بندرعباس سیرجان یکی از مهم‌ترین کریدورهای حمل و نقلی کشور است که کشورهای حاشیه خلیج‌فارس را به کشورهای آسیای میانه متصل می‌کند.
وی افزود: این جاده پیش از سال 84 دارای عرض 9 متر بود و به همین علت همواره تردد در این مسیر به سختی انجام می‌شد و حوادث فراوانی نیز در آن رخ می‌داد.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: تاکنون یک‌هزار و 800 میلیارد ریال برای احداث بزرگراه بندرعباس سیرجان هزینه شده و مراحل احداث 45 کیلومتر باقیمانده آن قطعا در ماه‌های نخست سال 91 به پایان خواهد رسید و این بزرگراه در سال 91 به طور کامل ساخته خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور افزود: در سفر نخست هیئت دولت به استان هرمزگان مصوب شد تا این مسیر 324 کیلومتری به بزرگراه تبدیل شود و تاکنون نیز 280 کیلومتر از آن از جمله گردنه‌های خطرناکی همچون تنگ زاغ ساخته شده است.
وی با اشاره به افزایش تقاضای سفر به استان هرمزگان طی سال‌های آینده ادامه داد: به علت توسعه بندر شهید رجایی، احداث مجتمع فولاد هرمزگان و دیگر کارخانجات صنعتی پیش‌بینی می‌کنیم میزان تقاضای سفر به استان هرمزگان طی سال‌های آینده به شدت افزایش یابد و لذا در آن صورت بزرگراه بندرعباس سیرجان نیز طی 15 سال آینده پاسخگوی حجم ترافیکی این منطقه نخواهد بود به همین علت احداث آزادراه بندرعباس سیرجان در دستور کار قرار گرفته است.
صادقی اضافه کرد: هم‌اکنون مذاکرات با چند سرمایه‌گذار برای احداث آزادراه بندرعباس سیرجان در حال انجام است و پس از انتخاب سرمایه‌گذار مطالعات طرح و مسیر عبور مورد نظر برای احداث آزادراه مشخص خواهد شد.
وی در ادامه به احداث کنار گذر تونل حاجی‌آباد اشاره کرد و افزود: این کنار گذر 10 کیلومتری یکی از قطعات مهم بزرگراه بندرعباس سیرجان محسوب می‌شود و پس از احداث آن مسیر تونل حاجی‌آباد یکطرفه خواهد شد و مشکل ترافیک آن نیز برطرف می‌شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین در خصوص دو طرفه کردن راه‌آهن بندرعباس سیرجان گفت: مراحل ریل‌گذاری خط دوم این راه‌آهن در حال انجام است و در سال آینده 100 کیلومتر از آن به بهره‌برداری خواهد رسید./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.