همزمان با دهه فجر

تونل دوم گردنه رخ شهرکرد بهره‌برداری می‎شود

مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری گفت: تونل دوم گردنه رخ در شهرکرد همزمان با گرامیداشت دهه فجر به‌بهره‌برداری می‌رسد. خبرگزاری فارس: تونل دوم گردنه رخ شهرکرد بهره‌برداری می‎شود.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، علی علیخانی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: نگهداری از محورهای مواصلاتی، به‌سازی، توسعه و گسترش جاده‌های شهری و روستایی و احداث محورهای چهارخطه‌ جدید در این استان از مهم‌ترین دستاوردهای راه و ترابری است.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از پروژه‌های راه‌سازی زمینه‌ساز توسعه ارتباطی، اقتصادی این استان خواهد شد، گفت: با توجه به حجم سنگین ترافیک در محورهای مواصلاتی و شریانی استان با بهره‌برداری از این طرح‌ها تا حد زیادی از بار ترافیکی استان به‌ویژه در محورهای برون‌استانی کاسته می‌شود.
علیخانی از پوشش 4 هزار و 350 کیلومتر راه در این استان خبر داد و گفت: از مجموع 4 هزار و 350 کیلومتر راه روستایی در این استان 130 کیلومتر چهارخطه و یک هزار و 150 کیلومتر راه اصلی و مابقی راه روستایی است.
مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری با اشاره به طرح‌های در دست اجرای این اداره‌کل در راستای صیانت از محورهای مواصلاتی این استان، گفت: اجرای دو طرح راهداری زمستانه و نگهداری تابستانی از محورهای مواصلاتی این استان هر ساله در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.
وی ادامه داد: طرح راهداری زمستانه از 15 آذر ماه امسال آغاز و تا پایان فروردین ماه سال آینده به‌صورت استقرار اکیپ‌های راهداری در نقاط برف‌خیز این استان اجرا می‎شود.
علیخانی نگهداری از آسفالت محورها و درزگیری راه‌ها را از جمله اقدامات صورت گرفته در راستای صیانت از محورهای مواصلاتی استان برشمرد و گفت: در حال حاضر افزون بر 450 نیروی راهدار این اداره‌کل با در خاتیار داشتن بیش از 250 ماشین‌آلات سبک و سنگین به‌منظور حفاظت از راه‌های این استان وظیفه نظارت و صیانت از راه‌ها را برعهده دارند.
وی با بیان اینکه همواره در کنار اجرا و تکمیل پروژه‌های راه‌سازی، ایمن‌سازی شبکه راه‌های استان نیز مورد توجه بوده است، گفت: با به ثمر نشستن مجموعه اقدامات صورت گرفته از سوی این اداره‌کل اکنون چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌هایی است که ایمن‌ترین جاده‌ها را در اختیار دارد.
مدیرکل راه و ترابری چهارمحال و بختیاری از اجرای 176 پروژه راه‌سازی و راه‌داری در این استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: ایجاد باند دوم جاده‌های در دست اجرا در محورهای اصفهان-شهرکرد ـ بروجن ـ لردگان و اصفهان ـ شهرکرد ـ فارسانـ چلگرد از مهم‌ترین این پروژه‌های راه‌سازی است.
وی با اشاره به اجرای 200 کیلومتر آسفالت راه روستایی در این استان، گفت: از این میزان تاکنون آسفالت 58 کیلومتر انجام و 60 کیلومتر نیز آماده آسفالت است./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.