ارائه ارز مسافرتي زائران عتبات ، مشروط به عظيمت با کاروان هاي حج و زيارت

بانک مرکزي اعلام کرد از اول فروردين امسال فروش ارز مسافرتي به مقصد عراق (عتبات عاليات) صرفا" به زائراني که با کاروان هاي زيرپوشش سازمان حج و زيارت اعزام شوند ، امکان پذير است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي بانک مرکزي، اين بانک ميزان ارز تخصيصي براي سفرهاي زيارتي را به مقصد کشورهاي عراق، سوريه و عربستان ”عمره‌مفرده“به ميزان 400 دلار يا معادل آن به ساير ارزها و دو نوبت در سال اعلام کرده است.
مسافران مي‌توانند علاوه بر استفاده از ارز اختصاصي براي سفرهاي ”هوايي“ يا ” زميني، ريلي و دريايي“ به ساير کشورها ؛ در مجموع دو نوبت در سال از ارز مسافرتي‌ مربوط به کشورهاي عراق، سوريه و عربستان نيز بهره‌مند شوند.
همچنين مسافراني که از دو نوبت ارز مسافرتي به مقصد کشورهاي عراق، سوريه و عربستان استفاده کرده اند نيز مي توانند بر اساس ضوابط از ارز مربوط به ساير کشورها استفاده کنند.
مسافران عازم کشورهاي مختلف از جمله عراق براي دريافت ارز مسافرتي بايد معادل ريالي ارز تخصيصي را در يکي از شعب ارزي و منتخب بانک ملي در شهرها واريز و حواله ارزي دريافت کنند.
اين مسافران پس از مهر شدن گذرنامه انان به مهر خروج از کشور و با ارائه حواله ارزي به باجه بانکهاي مستقر در سالن ترانزيت فرودگاه امام مي توانند ارز مسافرتي خود را دريافت کنند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار