بیرجند/

محقق شدن 609 فرصت شغلي بيشتر از تعهد شهرستان درمیان

فرماندار درمیان گفت در سال گذشته 609 فرصت شغلي بيشتر از تعهد شهرستان در بخش اشتغال محقق شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بيرجند؛  به نقل از روابط عمومی فرمانداری درمیان  رجبعلی براتی با بیان اینکه  تعهد اشتغال در شهرستان درمیان در سال گذشته یکهزار و 454 فرصت شغلی بود تصریح کرد : در سال 90 دو هزار و 63 فرصت شغلی جدید در شهرستان درمیان ایجاد شده که بیشترین اشتغالزایی در حوزه کشاورزی و صنعت بوده است.
فرماندار درمیان؛از صدور 609 مجوز مشاغل خانگی با اعتبار 16میلیارد و 15 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد و افزود: در سال گذشته بیش از 64 درصد اعتبارات اشتغال خانگی شهرستان جذب گردید.
براتی با بیان اینکه از ابتدای اجرای طرح بنگاه¬های زود بازده در این شهرستان 287 طرح با اشتغالزایی706 نفر اجرا شده است افزود:بیش از 508 میلیارد ریال برای اجرای این طرحها پرداخت گردیده همچنین 157 طرح از یارانه دولتی به مبلغ  یک میلیارد و 542 میلیون ریال برخوردار گردیده اند.
وي يادآور شد: فرهنگ كار در جامعه از دغدغه هاي مقام معظم رهبري است كه بايد مورد توجه همه قرار گيرد و افزود اشتغالزایی و کار آفرینی از ماموریت های اصلی دولت است و حل مشکل اشتغال جوانان بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می دهد.
فرماندار درمیان  با اشاره به نامگذاری سال 91 به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت:تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی موجب افزایش اشتغالزایی می‌شود که تحقق آن نیاز به همت مسئولان دارد.
براتی  با بیان این مطلب که وجه مهم استقلال طلبی و استعمار ستیزی در انقلاب اسلامی ، جبران عقب ماندگی هایی بود که از ناحیه ضربه به تولید ملی در کشور بوجود آمده بود  گفت: مستکبرین نه تنها هویت دینی بلکه حس توانایی و روحیه خود باوری ملت ما را هدف گرفته و ضربه های ویرانگری را در این عرصه به ملت ما وارد نموده بودند بطوریکه هویتی وابسته ، مصرفی ، ناتوان ، غیر خلاق و در خدمت غرب را به مردم کشور تحمیل کرده بودند.
فرماندار درمیان گفت: امسال و در ادامه حرکت جهاد اقتصادی کشور بعنوان یکی از مولفه های اساسی در حل مشکل اقتصادی کشور ، موضوع تولید ملی و داخلی شاخص مهم وتعیین کننده است از این رو رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار امسال را با محوریت تولید داخلی و حمایت از آن مطرح نمودند تا با همت بلند و مورد انتظاری که از دولت و ملت ایران سراغ داریم ، آخرین امیدهای دشمنان ایران را به یاس تبدیل گردد.
براتی  با بيان اينكه درميان ظرفيت هاي بالقوه اي در بحث توليد و بازار مصرف دارد، يادآورشد: درميان باظرفيت هاي فراواني كه دارد مي تواند نماد عيني تحقق شعار توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني قرار گيرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.