درخواست سازمان هاي بين المللي براي آزادي الخواجه

سازمان هاي بين المللي از رژيم بحرين مي خواهند عبدالهادي خواجه زندان سياسي را آزاد کند.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه بي بي سي عربي،سازمان هاي حقوقي بين المللي از دولت بحرين خواستند به تعهدات خود بر اساس کنوانسيون حقوق مدني و سياسي سازمان ملل پايبند باشد. بحرين در سال 2006 به اين کنوانسيون پيوست. اين کنوانسيون آزادي ديني، بيان،تجمع،انتخابات و محاکمه عادلانه را مورد تاکيد قرار مي دهد. اما بحرين به سازمان ملل در ماه آوريل سال گذشته اطلاع داد به شماري از بندهاي اين کنوانسيون پايبند نيست و مهم ترين مواد آن مواد  12و 9 درباره منع بازداشت هاي خودسرانه و آزادي رفت و آمد شهروندان است.

شوراي عالي قضايي بحرين درباره درخواست دولت دانمارک براي تحويل دادن "عبدالهادي خواجه" فعال حقوق بشري بحريني که تابعيت دانمارکي نيز دارد، تاکيد کرد قانون کيفري تسليم افراد متهم و محکومان به خارج، شامل اين فرد نمي شود.
دولت بحرين خواجه را که از بيش از 60 روز قبل اعتصاب غذا کرده است، به دانمارک تحويل نمي دهد. رژيم بحرين از ترس مرگش در زندان از طريق تزريق سرم مي کوشد وي را زنده نگاه دارد. بر اساس گزارش سازمان فرانت لاين ديفندر، خواجه که عضو آن است، در معرض خطر قرار دارد و  از وزنش25 کيلوگرم کاسته شده است. شوراي عالي قضايي بحرين اين تصميم را پس از ارسال نامه وزير خارجه دانمارک به همتاي بحريني خود اتخاذ کرده است. مساله وي در بحرين باعث ادامه اعتراضات در اين کشور شده است. همچنين دختر "خواجه" روز شنبه بازداشت شده است.
اين فشارها بر همه افراد خانواده وي وجود دارد. يکي ديگر از فرزندان "خواجه" است که گفته بود مقامات بحريني وعده داده بودند اجازه ديدار با وي در بيمارستان نظامي را مي دهند که مانع آن شدند./ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار