امير سرتيپ آراسته:

اقتدار نيروهاي مسلح عامل بازدارنده تهديدات آمريكا است

امير سرتيپ ناصر آراسته با بيان اينكه آمادگي نيروهاي مسلح ناشي از خون شهدا، روحيه شهادت طلبي،‌وحدت، انسجام ملي و رهبري است گفت: عمل نكردن آمريكا به تهديداتش نشان دهنده قدرت بازدارندگي، اقتدار نيروهاي مسلح و فرماندهي كل قوا به رهبري مقام معظم رهبري است.

به گزارش حوزه دفاعي امنيتي باشگاه خبرنگاران، امیر ناصر آراسته رئیس هیئت معارف جنگ و جانشين گروه مشاورين فرمانده معظم کل قوا در مراسم هفدهمین سالگرد شهادت شهید ستاری و یارانش که صبح امروز چهارشنبه در مرکز آموزش‌های هوایی شهید خضرایی برگزار شد گفت: این شهید به من گفته بود که "من دو آرزو دارم، یکی اینکه دانشجوها از کشورهای خارجی به ایران بیایند و آموزش ببینند و از ایران دانشجو به جایی نفرستیم و دیگر اینکه روزی بتوانیم به دنیا هواپیما بفروشیم و از جایی هواپیما نخریم".

رئيس هيات معارف جنگ افزود: عمل نكردن آمريكا به تهديداتش نشان دهنده قدرت بازدارندگي، اقتدار نيروهاي مسلح و فرماندهي كل قوا به رهبري مقام معظم رهبري است.

آراسته افزود: سیره و روش مدیریتی شهیدان ستاری، یاسینی و اردستانی باید در دانشگاه‌های ما آموزش و آنالیز علمی شود.

آراسته با بیان اینکه بر روی زندگی 18 شهید شاخص ارتش کار تحقیقاتی کرده‌ام اظهار داشت: دامن پاک مادر، لقمه حلال پدر، اسلامی که با تقلید از مرجعیت همراه است، ‌مجاهده با نفس، پای منبر وعظ نشستن، اطاعت از ولایت و قدر لحظات زندگی را دانستن از ویژگی‌های این شهدا است.

رئیس هیئت معارف جنگ با بيان اينكه شهید ستاری در خود و یگان تحت امرش ایجاد ظرفیت بیشتر می‌کرد اظهارداشت: این شهید و امثال وي برای رده‌های بالا تصمیم‌سازی می‌کردند و با علم، حلم، پیشنهاد سریع، تواضع و متانت راهکارهایی ارائه می‌کردند که کارساز بود.

وی با بيان اينكه شهید ستاری و یاسینی طراحی را از حال به آینده و زماندار کردن طرح را از آینده به حال انجام می‌دادند اضافه كرد: آنها آینده را تحقق عینی در اهدافشان تعیین می‌کردند. این شهدا همچنین از آبروی شخصی و خدمتی خود برای اعتلای یگانشان بهره می‌بردند و حتی گاهی از آبروی شخصی و خدمتی خود در راه اعتلای کل ارتش خرج می‌کردند.

مشاور نظامی فرمانده کل قوا در بخش دیگری از سخنانش با نقل خاطره‌ای از شهید اردستانی تصریح کرد: در سال‌های 71 یا 72 که تهدید اسرائیل به صورت جدی مطرح بود، کمیته‌ای به فرمان مقام معظم رهبري و با حضور 18 نفر از نیروهای مختلف با موضوع چگونگی پاسخگویی به تهدید نظامی اسرائیل تشکیل شد که ریاست این کمیته به عهده من بود و از نیروی هوایی ارتش شهید اردستانی و دانشپور در جلسات حاضر می‌شدند.

آراسته با بیان اینکه 16 جلسه بسیار سخت و فشرده 6 تا 8 ساعته برگزار کردیم،‌ گفت: در یکی از این جلسات همانطور که مشغول صحبت بودیم، شهید اردستانی ناگهان بلند شد و با حالت برافروخته گفت "شما نمی‌خواهد بجنگید. اگر می‌خواهید بجنگید این کاغذها را دور بریزید. بگویید من کجا را بزنم و خودم را به کجا بکوبم و تصمیم عملی بگیرید". اینها را گفت و از جلسه بیرون رفت.

وی ادامه داد: من می‌دانستم که این شهید از درون بی‌صبرانه منتظر مقابله با اسرائیل است. پیش او رفتم و گفتم شجاعت و جسارت تو قابل تقدیر است ولی باید این شجاعت را در کاغذ بیاوریم تا مصوبه شود و او کمی آرام شد و به جلسه برگشت.

آراسته افزود: پس فردای آن روز نزد رهبري رفتم و به ایشان گفتم جلسه‌ای تشکیل و در این جلسه شهید اردستانی بلند شد که اگر همان جا یک رمپ پرواز و یک F5 با مهمات لود شده آماده بود، او می‌رفت و نمی‌توانستیم جلوی او را بگیریم. اینها عاشق شهادتند و با این عشاق نمی‌توان کاغذ بازی کرد و مهار اینها سخت است. اگر تهدیدی شود باید با کوتاه‌ترین زمان پاسخ دهیم.

وی ادامه داد: این جملات را گفتم که حضرت آقا خطاب به من فرمودند "نه بعد از وقوع تهدید، بلکه نشانه‌های تهدید که پيدا شد اردستانی‌ها پاسخ آنها را می‌دهند" و من متوجه شدم که ایشان این بزرگواران را به خوبی می‌شناسند.

رئیس هیئت معارف جنگ در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: این شهدا تهدید را تهدید تلقی نمی‌کردند بلکه تهدید را ابتلا می‌دانستند؛ به همین منظور تهدید را به فرصت تبدیل می‌کردند.

آراسته همچنين در حاشيه اين مراسم در جمع خبرنگاران گفت: آمريكا بارها نظام جمهوري اسلامي ايران را تهديد كرده است، اما تا به حال حتي يك بار نتوانسته است تهديدهاي خود را عملي كند.

/ع2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار