زنجان/

ایران در مقطع اقتصادی حساسی به سر می برد

سفیر ایران در مكزیك، به تشدید تحریم و بحران های اقتصادی جهان اشاره كرد و گفت: ایران در مقطع بسیار حساس اقتصادی به سر می برد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛'جلال كلانتری' روز چهارشنبه در همایش زنجانیان مقیم خارج از استان، بر لزوم ورود تمامی افراد موثر در اقتصاد كشور در این عرصه تاكید كرد و افزود: باید عرصه را برای ورود بخش خصوصی هموار كرده و از پتانسیلهای این بخش برای تعاملات اقتصادی با خارج از كشور بهره برداری كرد.

وی، بر لزوم ورود سرمایه داران و فعالان اقتصادی زنجان برای رشد و توسعه اقتصاد این استان تاكید كرد و یادآورشد: امروز شورای زنجانیان مقیم خارج از استان می توانند در قالب تشكلی غیر دولتی با استفاده از نفوذ خود در بخش های مختلف به روند رشد و ترقی این استان كمك كنند.

كلانتری، به لزوم فعالیت بیش از پیش اتاق بازرگانی برای جذب سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی زنجانی تاكید و اظهار كرد: اتاق بازرگانی امروز باید به واسطه ای میان زنجانیان خارج از استان و مسولان تبدیل شده و با معرفی ظرفیت های این استان زمینه جذب سرمایه گذاران را فراهم كند.

سفیر ایران در مكزیك، به لزوم بهره گیری از تمامی فعالان اقتصادی، تجار و افراد دارای تفكر اقتصادی بالا برای رشد و توسعه اقتصادی زنجان تاكید كرد و گفت: به تبع تحقق این برنامه ها می توان به رشد اقتصاد كشور نیز كمك كرده و برای سایر استانها نیز الگو سازی كرد.

وی، با بیان اینكه امروز زمان حرف های تكراری نیست، خاطر نشان كرد: باید تمامی بخش ها و ظرفیت هایی را كه می توان در زنجان بر روی آن سرمایه گذاری كرد، در قالب طرح های آماده سرمایه گذاری به سرمایه گذاران داخلی و خارجی معرفی و برای آغاز آنها مشوقهای لازم را قرار داد.

كلانتری، تصریح كرد: امروز تمامی زنجانیان تاثیرگذار در تمامی عرصه های كشور باید برای رشد و توسعه زنجان وارد عمل شده و در قالب یك گروه با آیین نامه ای مشخص برای بهره برداری از ظرفیت های موجود برنامه ریزی كرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.