تبریز/

اشتغال ‌زایی16 هزار نفر در سال گذشته در آذربایجان‌شرقی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از اشتغالزایی برای 16 هزار نفر در سال گذشته خبر داد و گفت: تعهد اشتغال این سازمان در سال گذشته 14 هزار نفر بود که دو هزار نفر بیش از تعهد اشتغال این سازمان شغل ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبريز، محمدیان در ادامه با اشاره به افزایش قیمت گوشت مرغ افزود: با توجه به کاهش جوجه‌ریزی به علت افزایش قیمت انواع دان طیور، نگران کاهش مرغ مورد نیاز بازار در سه ماهه نخست سال‌جاری بودیم که این موضوع با همراهی مرغداران رفع خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی همچنین از توسعه همکاری‌ها با کشور ارمنستان خبر داد و گفت: در دیدار با مسئولان ارمنستانی در زمینه احداث کشتارگاه در نقطه صفر مرزی تصمیم‌گیری شده است.

وی خاطرنشان کرد: این کشتارگاه با همکاری بخش خصوصی احداث می‌شود و این موضوع در راستای کاهش مسائل و معضلات بهداشتی ورود دام زنده نیز موثر است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از خرید زمین در گرجستان و اجاره زمین در نخجوان خبر داد و گفت: هماهنگی‌های لازم در حال انجام است و بخش خصوصی یک هزار و 500 هکتار زمین در گرجستان اجاره کرده است.

وی با اشاره به اینکه از 4.9 میلیون تن محصولات استان فقط 1.3 میلیون تن فرآوری و بسته‌بندی می‌شود، افزود: حجم بالایی از تولیدات به صورت فله عرضه می‌شود و فقط 27 درصد محصولات کشاورزی تولیدی آذربایجان‌شرقی فرآوری می‌شود.

وی، عرضه فله و بدون بسته‌بندی محصولات کشاورزی را موجب افزایش ضایعات و افت تولید دانست و گفت: زیان ناشی از ضایعات محصولات زراعی و باغی در تمام مراحل عرضه، در نهایت متوجه تولیدکننده اصلی می‌شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.