ساخت دیوار حائل بين عربستان و یمن

شواهد و مدارك موجود نشان مي دهد رژيم آل سعود در حال ساخت دیواری حائل در مرز مشترك با یمن است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري فرانسه؛ بر اساس اطلاعات به دست آمده، عربستان سعودی در حال ساخت دیواری در مرز یمن است تا با این کار از سرایت انقلاب و پیامدهای آن به این کشور پادشاهی جلوگیری کند.

 

يادآور مي شود ، منابع آگاه در ارتش یمن هفته گذشته اعلام کردند : تاکنون 6 هزار نظامی سعودی وارد شمال یمن شده‌اند که شواهد موجود حکایت از آمادگی گسترده رژیم سعودی برای سرکوب شیعیان الحوثی در شمال غربی یمن دارد . دفتر "عبدالمالک الحوثی" نیز پس از انتشار این خبر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد : پس از نشست‌های مکرر شبه‌نظامیان حزب اصلاح در منطقه "عاهم" با فرماندهان ارتش سعودی در نزدیکی منطقه "میدی" در استان "حجة"، شبه نظامیان این حزب با استفاده از سلاح‌های سبک و سنگین، بدون هیچ توجیه و بهانه‌ای به منطقه "عاهم" از بخش‌های "مستبا" در شمال صنعاء حمله کردند.

 

در این بیانیه آمده است که این اقدام در راستای پاسخ دادن به ندای طرف های خارجی و اجرای دیکته‌های این طرف‌ها صورت گرفته است . سران حزب اصلاح رابطۀ نزدیکی با عربستان سعودی دارند از این جهت در اندیشه جلب حمایت‌های بیشتر آل سعود و تحکیم جایگاه خود برای مصادره انقلاب مسالمت آمیز ملت یمن است./ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار