قم/

خواص دارویی ليمو ترش

ليمو ترش میوه ای است که خواص دارویی زیادی دارد و تاکنون مضراتی برای آن ذکر نشده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم؛ ليمو ترش به علت داشتن خواص اسيدي ضد عفوني کننده قوي است و اگر در مسافرتها به آب آشاميدني مشکوک هستيد و مي ترسيد آلوده باشد کافي است چند قطره آب ليمو ترش را در آن بريزيد . آب ر ا کاملا استرليزه کرده و ميکروبهاي موجود در آب را از بين مي برد.

کسانيکه مي خواهند خود را لاغر کنند اگر صبح ناشتا آب ليمو ترش را با يک ليوان آب مخلوط و مقدار کمي عسل به آن اضافه کنند و آنرا بنوشند تا ظهر گرسنه نخواهند شد و بدين ترتيب از شر چربي هاي اضافي راحت می شوند.

براي تهيه کلسيم طبيعي يک تخم مرغ را تميز شسته و در يک ليوان بگذاريد و روي آن آّب يک لیمو ترش را بريزيد و آنرا به مدت دو سه ساعت در جاي خنکي بگذاريد سپس تخم مرغ را در آورده و آب ليمو را که داراي مقدر زيادي کلسيم است مي توانيد روي سالاد ريخته و يا با عسل يا شکر شيرين کرده بنوشيد.

براي رفع گلو درد بهترين دارو ليمو ترش است،يک قاشق چايخوري آب ليمو ترش را در آب نيم گرم بريزيد و با آن غرغره کنيد ورم گلو و گلو درد را برطرف خواهد کرد .

براي گرفتگي بيني و زکام کافي است چند قطره آب ليمو ترش را با يک قاشق چايخوري آب مخلوط کرده و در بيني بچکانيد .

براي جلوگيري از خونريزي بيني کافي است که يک تکه پنبه را آغشته به آ ب ليمو کرده و در سوراخ بيني بگذاريد خون دماغ را برطرف خواهد کرد

اگر در صورت شما لکه و جوش قرمز رنگ وجود دارد درمان آن با آب ليمو و نمک است . بدين ترتيب که در مقداري آب ليمو نمک بزنيد و آنرا با پنبه روي صورت خود بماليد لکه ها و جوشها را برطرف مي کند .

بهترين دارو براي پوست دست شما مخلوط گليسيرين و آ ب ليمو است . آب ليمو و گليسرين را به نسبت مساوي مخلوط کنيد و به دستهاي خود بماليد/خواهد دید که چقدر پوست دستها صاف مي شود .

در زمستان براي جلوگيري از سرما زدگي دستهاي خود را با آ ب ليمو ماساژ دهيد

خوردن آب ليمو سنگ هاي کليه را نيز دفع مي کند./س

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.