نگاه سليقه اي مديران مدارس در انتخاب كتاب

بي توجهي به نياز سنجي از سوي مديران مدارس در انتخاب موضوع مطابق با رده سني دانش آموزان در مدارس و نگاه سليقه اي در نمايشگاه ها باعث كمبود منابع علمي شده است.

فرهاد قرباني كارشناس آموزش و تكنولوژي آموزشي با خبرنگار حوزه كتاب و ادبيات خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: انتخاب كتاب توسط مديران مدارس سليقه اي انجام مي شود و مديريت درستي در محتواي آن انجام نمي شود چه بسا موضوعات غيرمرتبط با توجه به رده سني و مقطع تحصيلي چينش شده و دانش آموزان دچار سردرگمي مي شود.

وي افزود: در حال حاضر فقط در تهران يك بار در سال يك نمايشگاه تخصصي براي مدارس برگزار مي‌شود و رديف بودجه كمي در نظر گرفته مي شود و اگر مدارس بخواهند كتب تخصصي خود را خريد كنند بايد چند برابر بودجه در نظر گرفته شده هزينه كنند.

قرباني گفت: اگر سرانه بودجه هر مركز آموزشي از محل اخذ جريمه ها و عوارض شهري پرداخته و در اختيار خود مدرسه به خصوص در كلان شهرها قرار گيرد مراكز آموزشي مي‌توانند نياز سنجي كرده و به جاي خريد در يك سال در طول سال مي‌توانند نيازهاي خود را برطرف كنند.

وي ادامه داد: اگر يارانه هاي توزيع و چاپ از مبدا در اختيار ناشر و فروشنده قرار گيرد مي‌توانيم هزينه ها را در مقصد مركز آموزشي پائين بياوريم.

وي خاطرنشان كرد: وزارت ارشاد با همكاري آموزش و پرورش بايد به سمت الكترونيكي شدن كتابخانه ها حركت كند./ي2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار