شهرکرد/

120 دانشجوی چهارمحال و بختیاری به عمره مفرده اعزام می‌شوند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد گفت: همزمان با 29 فروردین ماه جاری 120 نفر از دانشجویان پسر این استان به عمره مفرده اعزام می‌شوند.

 

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری امروز در شهرکرد، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته در سال ‌جاری 240 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های این استان در قالب دو کاروان 120 نفره به بیت‌الله الحرام اعزام می‎شوند.

وی افزود: در نخستین کاروان اعزامی افزون بر 120 نفر از دانشجویان پسر مجرد دانشگاه‌های این استان در تاریخ 29 فروردین ماه جاری به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

جعفری اضافه کرد: دومین کاروان اعزامی از این استان شامل دانشجویان متأهل است که در تاریخ 28 اردیبهشت ماه اعزام خواهند شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهرکرد از اعزام 50 نفر از اساتید دانشگاه‌های این استان به عمره مفرده خبر داد و گفت: بر اساس هماهنگی‌های صورت گرفته اساتید اعزامی به بیت‌الله الحرام از طریق کاروان‌ اساتید اصفهان به این سفر معنوی مشرف خواهند شد.

وی اعزام دانشجویان به عتبات عالیات را از دیگر برنامه‌های این نهاد برشمرد و گفت: ماهانه دانشجویان علاقه‌مند به سفر به عتبات عالیات از سوی این دانشگاه به کربلا و نجف اشرف اعزام می‌شوند که در این سفر محدودیتی شامل وضعیت تأهل یا تجرد و یا جنسیت وجود ندارد.

جعفری از حج به‌عنوان یکی از واجبات الهی نام برد و گفت: حج پیمان و عهدی است میان خداوند و بندگان او که به هر طریق شده باید از عهده آن برآیند و به هیچ وجه از انسان‌های مستطیع ساقط نمی‌شود و اگر خودش معذور شد باید نایب بگیرد، به طوری که این عهد و میثاق با مرگ هم ساقط‌شدنی نیست.

وی با اشاره به آثار حج در زندگی اجتماعی و فردی انسان‌ها‌ افزود: تصفیه جان و روح، تقویت فرهنگ غنی اسلام در جوامع مسلمین، زدودن ریشه فرهنگ استعماری و وابستگی از جوامع مسلمین، تقویت بنیه اقتصادی کشورهای اسلامی و در نهایت استواری دین و دنیا از مهم‌ترین این اثرات است./ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.