دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی:

گردهمایی دبیران اتاق‌های تعاون سراسر کشور در مشهد برگزار می‌شود

دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی از برگزاری گردهمایی مشترک دبیران اتاق‌های تعاون و مدیران اتحادیه شرکت‌های تعاونی سراسر کشور در مشهد خبر داد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اتاق تعاون خراسان رضوی، سید جواد رضویان راد اظهار داشت: در این گردهمایی مسئولان ارشد و مقامات کشوری مرتبط با بخش تعاون، نمایندگان مجلس، دبیران اتاق‌های تعاون و مدیران اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی حضور دارند.
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی افزود: این گردهمایی با هدف هم‌گرایی، هم‌اندیشی و هم‌افزایی در راستای نیل به توسعه بخش تعاون و رسیدن به 25 درصد در پایان برنامه پنجم توسعه 20 و 21 دی‌ماه در مشهد برگزار می‌شود.
رضویان راد در بخش دیگری از سخنانش به برنامه‌های بخش تعاون کشور در سال 2012 اشاره کرد و ادامه داد: اهداف سال بین‌المللی تعاون افزایش آگاهی نسبت به تعاونی‌ها است.
عضو هیئت مدیره اتاق تعاون کشور اظهار داشت: هدف از نام‌گذاری سال‌های مختلف از سوی سازمان ملل متحد،‌ معطوف کردن افکار عمومی و تشویق به انجام اقدامات مختلف به سوی مباحثی دیگر است، ضمن اینکه هدف از نام‌گذاری امسال، افزایش آگاهی عمومی نسبت به کمک‌های بسیار گرانبهای بنگاه‌های تعاونی به کاهش فقر،‌ تولید اشتغال و همبستگی اجتماعی است.
وی یادآورشد: این سال همچنین توانمندی‌های الگوی تجاری تعاونی را به عنوان ابزاری جایگزین برای تجارت و پیشبرد توسعه اقتصادی و اجتماعی نمایان می‌کند.
رضویان راد اهداف سال بین‌المللی تعاون را افزایش آگاهی نسبت به تعاونی‌ها و کمک‌هایی که به توسعه اقتصادی، اجتماعی و رسیدن به اهداف توسعه هزاره می‌کند،‌ ترویج تشکیل و رشد تعاونی‌ها، ‌تشویق دولت‌ها برای وضع سیاست‌ها، ‌قوانین و مقررات حامی تشکیل، ‌رشد و ثبات تعاونی‌ها عنوان کرد.
دبیر اتاق تعاون خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در ماه اکتبر 2012 نمایشگاه اتحادیه بین‌المللی تعاون ICA با حضور کشورهایی چون برزیل، ‌بلغارستان، ‌کانادا، ‌جمهوری چک، ‌انگلستان،‌ گرجستان، ‌کره، ‌ایران،‌ ژاپن، ‌مالزی، ‌نیجریه، ‌لهستان،‌ پرتقال،‌ روسیه ، ‌آفریقای جنوبی، سریلانکا و آمریکا با محصولاتی نظیر بهداشتی، انر‍ژی،‌ هتلداری و گردشگری، ‌تغذیه، ‌خرده و عمده فروشی و خدمات صنعتی در شهر منچستر انگلستان برگزار می‌شود.
وی افزود: در سال بین‌المللی تعاون،‌ اتاق مرکزی تعاون ایران و وزارت رفاه و اجتماعی برنامه‌های ویژه‌ای دارند که از جمله آنها می‌توان به برگزاری نمایشگاهی تحت عنوان توانمندی‌های تعاونی‌های سراسر کشور و ‌نخستین نشست مدیران و اعضا هیئت مدیره و اتحادیه‌های سراسر کشور در مشهد اشاره کرد.
رضویان‌راد خاطرنشان کرد: این سال دارای نمادی بین‌المللی است و درای رنگ‌های با معانی خاص نظیر رنگ قرمز ‌به معنی شجاعت، رنگ نارنجی ‌به معنی وجود چشم‌انداز و امکانات، ‌زرد به معنای چالش‌های پیش‌رو، ‌سبز نیز به معنای رشد،‌ آبی آسمانی به معنای افق دیرینه و نیاز به آموزش و پرورش، آبی دریا به معنی نگاه مثبت و جستجوی بهره‌مندان و بنفش به معنی زیبایی و محبت است.
وی در پایان با تشکر از تمام مسئولان کشوری و استانی به ویژه استاندار خراسان رضوی که همواره به عنوان تعاون‌گر واقعی اتاق تعاون استان را همراهی کرده است افزود: با همت و تلاش همه دست‌اندرکاران عرصه تعاون و با حمایت‌های مسئولان می‌توان وضعیت تعاون را به جایگاهی رفیع در سطح جامعه نزدیک کرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.