اردبيل/معاون وزیر آموزش و پرورش؛

تدوین سند تحول بنیادین با تکیه بر منطق اسلامی است

معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل دفتر آموزش متوسطه گفت: تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش با منطق و فلسفه اسلامی با هدف تربیت انسان‌هایی با اندیشه دینی تدوین شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران؛ابراهیم سحر‌خیز پیش از ظهر امروز در نشست با مدیران مجتمع‌های آموزشی و پرورشی در استان اردبیل اظهار داشت:‌ فضای گفتمانی امروز آموزش و پرورش کشور رنگ و بوی تحولی گرفته و قاطبه فرهنگیان با مدیران به عنوان سکان‌داران و سنگر‌بانان عرصه تعلیم و تربیت باید خود را در مقابل این گفتمان مسئول بدانند تا گام‌های آغازین برای فراهم شدن این تحول در کشور برداشته شود.
معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به مطالبه مقام معظم رهبری در راستای تحول بنیادین در آموزش و پرورش، گفت: امروز نیازمند این تحول هستیم که با تدوین سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش  چیستی، چرایی و چگونگی آن تدوین شده است.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه ادامه داد: آموزش و پرورش فعلی ما باوجود همه خوبی‌ها کهنه، وارداتی و تقلیدی است و مبتنی بر یک فلسفه اسلامی نیست و به عبارت دیگر آموزش و پرورش بومی را شاهد نیستیم و انتظار ما از بومی بودن وجود آموزه‌های اسلامی، دینی و قرآنی است.
سحرخیز بیان داشت: این نظام آموزشی نتوانسته است در باب توسعه منابع انسانی کشور خروجی‌های باب انتظار و تراز کشور را داشته باشد و از سوی دیگر نظام آموزشی فعلی ما اثر بخش نبوده و از بهره‌وری پایینی برخوردار است.
این مسئول با یادآوری اینکه نظام فعلی آموزش و پرورش ما سازگار با نیازهای امروز جامعه نیست، افزود: ما آموزش و پرورشی را می‌خواهیم که با نیازهای نوین جامعه امروز سازگار باشد بنابراین در اینکه آموزش و پرورش باید متحول شود شکی نیست.
وی تحولات در دنیای امروز را نیازمند تحولات در آموزش و پرورش توصیف کرد و گفت: نمی‌توانیم آموزش و پرورش را با این تحولات شاهد باشیم چرا که ما خواستار نگاه گسترده و همه جانبه به تحول هستیم.
مدیرکل دفتر آموزش متوسطه، سند تحول آموزش و پرورش  را به عنوان نقشه راه آموزش و پرورش  و سرلوحه کار برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران و مجریان اعلام کرد و اظهار داشت: این سند یک عقبه و مبانی نظری مبسوط و جامع دارد که با نگاه فلسفه صدرایی برگرفته از قرآن حاصل پژوهش و مطالعات حوزه و دانشگاه است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.