فروش نفت دچار مشكل نشده؛

قلعه باني: ارزان فروشي نداشته ايم

مدير عامل شركت ملي نفت ايران با تاكيد بر اينكه فروش نفت دچار مشكل نشده و تاكنون ارزان فروشي هم نداشته ايم،گفت: در حال حاضر تقاضاي فروش نفت بسيار زياد است و حتي نفت براي عرضه به اين مشتريان نداريم.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران احمد قلعه باني در نشستي خبري با خبرنگاران با اشاره به قراردادهاي نفتي با پيمانكاران داخلي گفت: ارزيابي از اين شركت ها نشان مي دهد كه تاكنون قراردادهاي مشابه با قراردادهاي جديد منعقد كرده بودند؛ بنابراين امضاي قراردادهاي جديد مشكلي پيش نخواهد آورد.

وي با اشاره به ميدان آرش خاطرنشان كرد: اين ميدان يك ميدان مشترك نفتي با عربستان و كويت است و فعلا ما هيچ برداشتي از اين ميدان نداريم و در آينده اي نزديك با اتمام طرح هاي توسعه اي برداشت از اين ميدان آغاز مي شود.

معاون وزير نفت با بيان اينكه در سال جديد ميزان توليد نفت 20 هزار شبكه در روز كاهش داشته است،اعلام كرد: در اهداف برنامه 5 ساله در سال اول براي افزايش توليد بايد 125 ميليون متر مكعب گاز تزريق مي شد كه تاكنون 95 ميليون مترمكعب در مدت 9 ماه تزريق شده است.

قلعه باني با اشاره به ميدان گازي كيش افزود: اين ميدان از دستور كار خارج نمي شود و فاز 1 آن در حال اجرا است كه درباره فاز 2 و 3 با يك شركت در حال مذاكره هستيم.

اين مقام مسئول با تاكيد بر اينكه ميادين مستقلي كه در گذشته برنامه ريزي شده اند ادامه فعاليت خواهند داد،گفت: در توسعه ميادين مستقل جديد با توجه به اولويت ميادين مشترك توسعه آنها، در صورت تمايل فعاليت بخش خصوصي اجرايي خواهد شد./ق2
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار