۱۳ : ۰۳ - جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶
کد خبر: ۳۹۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۰ - ۱۵:۳۰

غذا را به آرامي بخوريد، لقمه هاي كوچك برداريد و آنها را خوب بجويد.

به گزارش سرويس علمي، پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ يوسف نقيايي، کارشناس تغذيه ضمن بيان اين مطلب افزود: افراد سعي کنند عادات غذايي خود و خانواده خود را اصلاح کنند، چرا كه تغذيه صحيح براي تمامي اعضاي خانواده مفيد است چه مشكل وزن داشته باشند و چه نداشته باشند. همچنين رعايت تغذيه صحيح به صورت دسته جمعي در خانواده آسان تر از حالت فردي است.
يوسف نقيايي با تاکيد بر انجام فعاليت بدني در افراد تصريح کرد: ورزش و تحرك بدني را به عنوان مهم ترين فاكتور كمكي در كاهش وزن فراموش نكنند.
وي در ادامه توصيه کرد: قبل از شروع غذا خوردن سهم مصرفي خود را جدا و دور از سايرغذاهاي سفره بگذاريد.
وي با تاکيد بر جويدن کامل غذا توصيه کرد: از مصرف مواد غذايي پرچرب خودداري کرده و يادآورشد، به جاي سرخ كردن از روش هاي ديگر پخت غذا مثل كباب كردن، آبپز يا بخار پز كردن استفاده كنيد.
اين کارشناس با تاکيد بر عدم مصرف پوست مرغ و ساير ماكيان به لحاظ حاوي مقدار زيادي چربي در آن، بيان داشت: چربي غذاها را تا حد ممكن از آن جدا کنيد.
وي ضمن توصيه به اينکه مصرف چاشني ها (مثل سس مايونز، سس سالاد و كچاب) را به حداقل برسانيد، گفت: در هنگام آماده سازي و پخت غذا، تا حد امكان از اضافه كردن چربي و شكر اجتناب كنيد.
اين کارشناس به افراد داراي اضافه وزن و چاق توصيه کرد: از غذاهاي فرايند شده و آماده مانندسوسيس و كالباس،پيتزا و كنسروها كمتر استفاده كنيد.
وي در پايان با اشاره به اينکه در هنگام غذا خوردن راحت باشيد و از غذاهاي خود لذت ببريد، متذکرشد: افرادي که از رژيم غذايي استفاده مي کنند ساعات غذا خوردن رامنظم كنند./ح
 

کانال تلگرام - پایین شرح خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
کانال تلگرام باشگاه خبرنگاران موبایلی - پایین صفحه خبر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
اپلیکیشن باشگاه خبرنگاران- صفحه خبر