تماشاي بيش از 2 ساعت تلويزيون براي كودكان ممنوع است

یك متخصص تغذیه گفت : نتایج تحقیقات علمی نشان می دهد كودكانی كه روزانه بیش از 2 ساعت تلویزیون تماشا می كنند دچار چاقی می شوند .

به گزارش باشگاه خبرنگاران  دكتر شهرام فرج زاده موالو افزود : همچنین نتایج تحقیقات نشان می دهد كه 80 درصد كودكان چاق و 97 درصد نوجوانان چاق دربزرگسالی ، چاق باقی می مانند .

وی ادامه داد: افزایش چربی در بدن كودكان بر خلاف آنچه بسیاری از والدین تصور می كنند نشانه سلامتی نیست و می تواند در آینده خطرات زیادی داشته باشد .

فرج زاده موالو اظهار داشت : در حال حاضر در جوامع شهری شاهد كاهش تحرك كودكان و افزایش ساعات تماشای برنامه تلویزیون در خانواده ها هستیم كه این امر منجر به چاقی كودكان می شود .

وی افزود : وراثت نیز در چاقی افراد و اضافه وزن آنها نقش دارد. برخی از محققان باور دارند كه وزن هر فردی در بزرگسالی تابع وراثت است و بر اساس این نظریه نوعی استعداد خانوادگی در مورد چاقی و اضافه وزن وجود دارد و كسانی كه چاق پیكر هستند استعداد بیشتری در ابتلا به چاقی و تداوم اضافه وزن دارند .

وی یادآور شد : افراد مستعد چاقی نباید از دو عامل مهم فعالیت های بدنی ورزش و رژیم غذایی غافل شوند . امروزه ثابت شده است كه خطر كاهش طول عمر در افراد مبتلا به چاقی 40 درصد بیشتر از سایر افراد است . البته در افراد مبتلا به چاقی شدید این میزان به 70 درصد می رسد. علاوه براین چاقی یا ذخیره چربی اضافی در بدن در ایجاد بیماری های فرسایشی مفاصل مثل آتروز و بیماری های مزمن دیگر نقش دارد .

فرج زاده موالو خاطرنشان كرد : اختلالات غددی و هومورنی نیز نقش مهمی دراضافه وزن فرد دارد زیرا كم كاری غده تیروئید میزان سوخت و ساز بدن را كاهش می دهد و در نتیجه فرد دچار چاقی می شود. /ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار