سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین:

820 هزار هکتار از راضی استان قزوین دارای سند هستند

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: درحال حاضر بیش از 820 هزار هکتار از اراضی استان قزوین دارای سند مالکیت هستند که این میزان بیش از 85 درصد از اراضی ملی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری قزوین، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: صدور سند مالکیت برای اراضی ملی یکی از اهداف دولت جمهوری اسلامی است که بر این اساس و در راستای تشکیل دولت الکترونیک صدور اسناد برای این اراضی به شکلی علمی در حال اجراست.
هاشم گودرزوند چگینی اظهار داشت: به منظور ایجاد تحول بزرگ در شفاف سازی مالکیت صدور اسناد مالکیت ملی و دولتی اراضی این استان از ابتدای سال جاری به صورت تک‌برگی صادر شده است.
چگینی اظهارداشت: با توجه به توافق سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برای اراضی ملی این استان با استفاده از روش علمی و دیجیتالی و تهیه نقشه‌های کاداستری که حاوی اطلاعات مهمی است، اسناد این اراضی به صورت تک برگی صادر خواهد شد.
سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین خاطرنشان کرد: در حال حاضر این اداره کل با ارایه آموزش‌های لازم و مجهز کردن امکانات مهندسی خود نقشه‌های سنواتی خود را اصلاح و به شکل کاداستری (رقومی ـ توصیفی) به اداره کل ثبت اسناد و املاک ارایه می ‌کند.
چگینی اظهار امیدواری کرد با این شیوه جدید بسیاری از مشکلات فنی و اجتماعی در سطح استان برطرف خواهد شد.
وی با اشاره به اهمیت تفکیک اراضی ملی از مستثنیات و اخذ سند مالکیت اراضی ملی گفت: طرح تکمیل ممیزی اراضی و تفکیک مستثنیات به منظور تثبیت مالکیت دولت بر تمامی عرصه‌های منابع ملی و تفکیک مستثنیات مردم است.
چگینی ادامه داد: هم‌اکنون استعداد و کاربری این منابع مورد تشخیص و شناسایی قرار گرفته و درچارچوب تحقق اصل 45 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و اعمال حاکمیت دولت بر عرصه‌های منابع طبیعی اطمینان خاطر بیشتری به منظور مشارکت‌ها و سرمایه گذاری‌های مردمی برای افزایش و تداوم تولیدات کشاورزی، دامی و صنعتی در جامعه به وجود آورده است.
وی بیان کرد: ارتقای برنامه‌های احیایی، ضمن گسترش صنایع وابسته و اشتغالزایی درامور تولید، سبب استفاده بهینه از قابلیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در عرصه منابع طبیعی می‌شود.
چگینی فشار ناشی از تراکم جمعیت به عرصه‌های ملی و تبدیل مراتع به اراضی زراعی توسط عده‌ای سودجو به منظور کسب درآمد بیشتر، دامداری و دام مازاد بر ظرفیت مراتع، آتش‌ سوزی‌های عمدی و غیرعمدی، بوته کنی و استفاده از چوب درختان برای تامین سوخت را مهمترین دلایل تخریب عرصه‌های منابع ملی برشمرد./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.