وزير دادگستري:

دستگاه قضايي معوقات زيادي در كشور دارد

وزير دادگستري با بيان اينكه دستگاه قضايي معوقات زيادي چه در بحث عمراني و ساختمان‌ها و چه در زمينه امكانات در كشور دارد، گفت: هر چند در سال 90 نيز به همت دولت گام‌هايي برداشته شد اما اميدواريم با هماهنگي دولت و همكاري نمايندگان مردم در مجلس، بخشي ديگر از اين معوقات با تصويب بودجه 91 تامين شود.

به گزارش حوزه حقوقي-قضايي باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي وزارت دادگستري،سيد مرتضي بختياري وزير دادگستري در مراسم افتتاح ساختمان جديد دادسراي عمومي و انقلاب شهرستان دامغان گفت: بر اين باوريم كه هزينه كردن بودجه در هر يك از بخش‌هاي قوه قضاييه موجب رفاه حال مردم و افزايش عدالت در جامعه خواهد شد؛ به عنوان مثال در صورت اجرايي شدن طرح كاداستر در سازمان ثبت اسناد و املاك، نزديك به 50 درصد از پرونده‌هاي ورودي به دستگاه قضايي كاسته خواهد شد.

وي در ادامه افزود:با تامين بودجه مورد نياز جهت پياده‌سازي سيستم مديريت قضايي (CMS) ضمن تسهيل دسترسي افراد به اطلاعات پرونده خود، ثمرات بسياري را در زمينه رفع اطاله دادرسي شاهد خواهيم بود.

وزير دادگستري همچنين با تاكيد بر اهميت و حساسيت امر قضا اظهار داشت: سنگر قضاوت جايي است كه نماينده مستقيم خداوند يعني پيامبر و جانشين وي در آن سنگر حضور داشته و عدالت را در بين مردم برقرار سازد و اين موضوع حساسيت امر قضاوت را بر ما روشن مي‌سازد.

بختياري وارستگي از تمايلات را يكي از شرايط قاضي دانست و افزود: از نظر بزرگان دين اين شرط در حد اعلاي آن ويژه معصومين (ع) است و ايجاد ملكه اتيان واجبات و ترك محرمات از اولي‌ترين درجات اين شرط است كه از آن به عنوان عدالت ياد مي‌شود و جايگاه عدالت قاضي در اينجا قرار دارد كه بر قاضي اين عدالت شرط است.

وزير دادگستري با بيان اينكه دستگاه قضايي معوقات زيادي چه در بحث عمراني و ساختمان‌ها و در زمينه امكانات در كشور دارد، گفت: هر چند در سال 90 نيز به همت دولت گام‌هايي برداشته شد اما اميدواريم با هماهنگي دولت و همكاري نمايندگان مردم در مجلس، بخشي ديگر از اين معوقات با تصويب بودجه 91 تامين شود.

وي در ادامه، شناخت تعارض بين عقل و هواي نفس و همچنين علم و دانش را از ديگر شرايط مهم قضاوت دانست./ص3


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار